Hallo allemaal,
Ik ben Sander uit Enschede. Ik ben sinds eergisteren na jaren weer in het bezit van een W123.
had ik hiervoor een witte 200 uit '79, automaat en LPG installatie. Dat ding was niet vooruit te branden, en alleen met wind mee haalde hij de 110km/u net. Vol met roest en met een schrale motor en de oldtimer belasting die toen op de schop zou gaan deed mij afstand doen van mijn machine.
Nu mijn financiƫle situatie wat is verandert en ik niet langer afhankelijk ben van woon/werk verkeer ben ik op zoek gegaan naar een W123.
Toevalligerwijs hoorde ik van mijn vriendin dat de man van een vriendin van haar een oldtimer wilde verkopen. Je raad het al. Een W123, om precies te zijn een handgeschakelde zilvergrijze 230E uit '82.
En deze heb ik eergisteren op mogen halen.
Wat was de vorige eigenaar blij dat zijn mooie machine weer gereden zou worden, en dat hij hem makkelijk kan komen opzoeken.
Ikzelf; ik was met stomheid geslagen om het vermogen van de 230E te mogen ervaren alsmede de brandstof meter leeg zien lopen. De auto is in degelijke staat, dat wil zeggen. Motorisch loopt en start hij als een zonnetje. De bekende roestpuntjes zitten op de plekken waar ze eigenlijk altijd zitten. Vooralsnog vind ik dat een stukje charme wat ik nog niet direct weg wil halen.
Het interieur, met name de stoelhoezen en bankhoezen verdienen een opknapbeurt. Het dashbord heeft wat scheuren die ook een mooiere staat hebben gekend. Daarnaast heeft de bekleding aan de deurstijlen ook zijn beste tijd gehad.
Deze laatst opgesomde puntjes wil ik dus mee aan de slag. Geen idee hoe en waar te beginnen. Heb 2 linker handen, dus vermoedelijk word het tijd om een werkplaatshandboek aan te schaffen. Of heeft iemand een beter idee?