Govert, bedankt voor de goede uitleg!
Ik heb de verkoper het VIN nummer gevraagd en gelijk heb ik dit doorgegeven aan de MB garage in mijn buurt.
Morgen mag ik om een copy van de Fahrzeugdaten-kaart gaan, zo kan ik zeker de motor checken of het de originele is.
Ook zal ik de wagen niet zelf rijdend naar huis brengen, teveel risico zonder eerst een grondige checkup te kunnen doen, ik wil geen breuk rijden, dus daarom heb ik via een collega op het werk die een takeldienst heeft ervoor gezorgd om hem met een takelwagen te halen voor een vriendenprijsje.
Wietse , gelijk heb je, je moet op zo danig veel letten, daarom heb ik heel veel foto's van de verkoper gekregen, interieur ziet er heel goed uit, hij zou nog in de eerste lak staan.
Op foto's is geen roest te zien op de bekende plaatsen, met de verkoper heb ik afgesproken om de wagen ook over de put te zetten om de bodem en dorpels te bekijken.
Dus ja veel om naar te kijken hé.
Verhaal achter de wagen, de verkoper heeft hem in 2006 gekocht van iemand die overleden is.
Die persoon heeft er sedert 1998 niet meer gereden wegens zwaar ziek te zijn.
Ook de verkoper heeft hem sedert 2006 niet gebruik, vandaar de lage km stand.
Er zijn onderhoudsfacturen bij, wel allemaal van voor 2006.
Dus ja het is voor mij waarschijnlijk zoals bij iedereen een stap in het ongewisse zetten.
Ah nog een vraagje, de vraagprijs is 6000€, is dit nog behoorlijk ?
Ik ga zeker proberen van af te bieden, maar ja ik betwijfel of hij veel zal zakken.
Ik heb hier in belgie al prijzen gezien van 11500€ voor deze wagens, dus ja.
We zien wel, alvast bedankt.