Hallo Ralph,
Normaal gesproken hebben de M6 schroeven genoeg ruimte in de scharnieren om een aanwezig hoogteverschil te kunnen uitvlakken. Wanneer bij jou de motorkap lager ligt dan de paravaan dan heb ik een volgende vraag. Ligt de motorkap over de volledige breedte van de kap te laag of bijvoorbeeld alleen bij de uiteinden / scharnieren en is de hoogte in het midden (bij de ruitenwissers?) wél goed. Dit kan natuurlijk ook andersom. Wanneer iets dergelijks aan de hand is dan zit óf je paravaan niet goed (ligt niet voor de hand) óf je motorkap is vervormd (te plat of te bol). Het laatste heb ik al enige malen mogen ervaren. Mijn persoonlijke ervaring is dat imitatie motorkappen hier wel eens wat afwijkingen willen vertonen.
Enige foto's maken veel duidelijk
Mocht alles op het gebied van de vorm / bolling wel goed zijn dan zijn er denk ik in ieder geval nog twee redelijk eenvoudige andere oplossingen.
A: de sleufgaten in de scharnieren uit vijlen (breder maken) zodat de motorkap verder omhoog gehaald kan worden.
B: de scharnieren kunnen zijn verbogen / hebben niet meer de juiste vorm. Vergelijken met andere scharnieren, vorm herstellen en weer monteren. Of andere scharnieren monteren.
Succes, Pieter