Hallo,
Na ettelijke maanden ben ik dan toch geregistreerd op dit forum. Een eerder poging is mislukt, waardoor mijn mail adres al geregistreerd staat maar ik helaas niet op dat account kan. Geen probleem, gewoon een apart mail adres aangemaakt.
Maar even ter zake, zoals de titel wel al verraad ben ik de eigenaar van W123 240D (even in herhaling vallen;)), wat jullie niet weten is dat hij van het bouwjaar 1982 is en een ook een originele Duitser. Hij is in 1989 ingevoerd naar Belgiƫ, heeft 297XXX KM op de teller en is in goede staat. Het is een automaat met handmatig zonnedak, onzichtbare achterruitverwarming en dat zijn zowat alle opties. Zoals ik het zelf dan ook wou.
Ik ben een tijdje aan het zoeken geweest en ben ik ook bijgestaan door een vriend van de familie die een W123 heeft (ook ikonengold), toevallig is hij ook automechanieker, dus dat komt wel van pas.
Ik heb de auto in februari aangeschaft en we hebben de nodige onderhoudsbeurten natuurlijk al gedaan. Hij mag zich de komende weken aan een zeer grote beurt verwachten, waarin we automaatbak, servomotoren en dergelijke ook gaan aanpakken (filters + olie).
De reden dat ik een W123 gekocht heb? Wel ik ben andere nature al wat nostalgisch aangelegd en ik wou dus een oldtimer kopen. Ik heb al van mijne jonge jaren een voorliefde voor Mercedes. Dus ik zocht een oldtimer en na wat lezen wist ik dat de W123 een van de meest betrouwbare auto's ooit is, daarbijkomend date er nog heel wat onderdelen beschikbaar zijn. Keuze gemaakt dus!
Het forum is in ieder geval een goede hulp geweest en zal dat in toekomst ook nog zijn.
Grtz Jorn