[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Beumer : Even voorstellen

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 17:24

Beumer

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

Beumer

Berichtdoor Beumer » 12 jun 2016, 12:23

Even voorstellen:

Ik ben sinds gisteren de erg trotse eigenaar van een Mercedes combi W123 300TD automaat uit 1985 met 148000 mile op de teller.
Al meer dan 15 jaar lang zit ik me te verlekkeren aan klassieke Mercedes in diverse uitvoeringen maar nooit heb ik er 1 (uit praktische oogpunt) zelf kunnen rijden.
Laatste half jaar het internet goed in de gaten gehouden en bij diverse combi's wezen kijken en uiteindelijk gisteren de knoop doorgehakt. Eerst afgelopen vrijdag nog wezen kijken in bij een zelfde type uit 84 deze liep als een zonnetje maar daar zat echt te veel roest aan. Toen terecht gekomen bij deze hij is in 2008 uit Amerika geïmporteerd plaatwerk super strak op een paar kleine plekjes na. Deze uitvoering heeft op stoel verwarming na alle opties en is ook werkend zoals cruisecontrol, climatcontrol, automaat, centrale deurvergrendeling,elektrische ramen voor en achter, elektrisch verstelbare spiegel, leer, extra bankje achterin, open dak (lijkt wel een kluisdeur ;-))

Nu zijn er een paar dingen wat nog aangepakt moet worden.

- Automaat schakelt niet lekker soepel en hakt er een beetje in ook lijkt hij onderin niet soepel weg te komen, lijkt dan wel of ik extra gas moet geven waardoor hij weer in een soort kickdown komt.
- Airco moet bijgevuld worden, dus is niet erg koud meer.
- Leren bekleding is erg slecht door de zon uitgebleekt en uitgedroogd, deze zou ik graag compleet willen laten vervangen. Iemand een goed adres?

Ik woon zelf in Naarden en ben benieuwd wat een goed adres hier in de buurt is om mijn auto te laten onderhouden en nakijken, ik ben zelf handig maar het ontbreekt me simpelweg aan tijd.

Hoor graag jullie reacties!
Bijlagen
IMG_8617.JPG
IMG_8617.JPG (155.43 KiB)
Beumer
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1973
Automaat: Ja
LPG: Nee

Re:Beumer

Berichtdoor hovw » 12 jun 2016, 14:42

Ziet er goed uit.

Voor de lederen bekleding als deze niet is gescheurd dan gewoon een pot zadel vet er op uitsmeren en goed laten intrekken.

Bij mij 230C dit gelijk gedaan na aanschaf, zie foto's
Bijlagen
C230_na_10_jaar.jpg
10 jaar later
C230_na_10_jaar.jpg (59.71 KiB)
C230_bij_aanschaf.jpg
2006 aanschaf
C230_bij_aanschaf.jpg (56.89 KiB)
hovw
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 230C
Bouwjaar: 1966

Re: Mercedes 300TD 1985 automaat .Even voorstellen

Berichtdoor Beumer » 12 jun 2016, 15:01

Het leer van mij is echt gebarsten en er zit een scheur in de zitting, dus met een potje vet kom ik er helaas niet.
Beumer
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1973

Re: Beumer

Berichtdoor Bram Jansen » 12 jun 2016, 15:03

Van harte welkom Jered!

Veel plezier van je bolide!