tja het gaat allemaal niet vanzelf maar we komen er wel, het gaat wel wat worden nu dat moet ook wel want wil hem over een paar weken af hebben want het volgende project staat al klaar
dat is een volvo 142 van een collega van mij even achterwielrandjes en gedeelte boven de dorpel lassen en eventueel ook de deuren lassen en daarna is het tijd voor mijn eigen projecten ( als er niks tussen komt
)
Leen leuk dat het verhaal nog gelezen word ik krijg er nog steeds leuke reacties op
vandaag heb ik de velgen nog een kwastje menie gegeven en aan de binnenkant van de motorkap het laatste stukje groen gemaakt en de motorkaphaken een keer zwart gemaakt en nog wat klein schilderwerk gedaan en daarna was het tijd om het onder frame van de voorlader te gaan demonteren. alles wat er af kon heb ik er afgehaald en er kwam een hoop werk tevoorschijn. de cilinders zijn er af en de pennen waar ze op draaien zijn behoorlijk weggesleten dus die zal ik op moeten lassen en weer netjes rondmaken. de cilinders horen geborgd te worden met een ring met een bout erin maar aan 1 kant zat nog maar een halve ring en aan de andere kant zat niks meer
dus dat word nieuwe ringen draaien en de stalen hydrolische leiding is geknikt dus dat word warm stoken en buigen, ik hoop dat het lukt anders moet ik een nieuwe maken. de koplampen zijn verrot maar dat wist ik dus heb een nieuwe set liggen, de steunen waar ze opkomen heb ik wel al gericht want die waren aardig krom. de voorbuis is ook aardig krom dus die zullen we ook moeten richten. er zitten ook nog 2 steunen op waar de hydrolische cilinders op kunnen rusten als de voorlader eraf is maar aan 1 kant is de hele steun eraf dus die moet ik ook nog namaken, er zit ook nog een brok staal aangelast waar ze ooit een extra opstap op hebben gemaakt maar die slijp ik er ook weer af want dat ziet er niet uit. ik heb al een stuk schoongestoken met de beitel om al het vet en verf er af te halen en dat gaat wel aardig. ik wil deze week zorgen dat de buitenkant van de motorkap groen word en dan het laswerk en het schoonmaakwerk aan het frame gebeurd zodat die volgend weekend in de menie kan dus nog zat te doen. en het is bijna bouwvak dus 4 weken de tijd om te rommelen