jaaaaaaaaaaaaaa hij is klaar
maar het ging weer eens niet zonder problemen. er lekte nog altijd diesel uit de motor maar om dat op te lossen moest alle brandstof afgetapt worden( en ik had hem net helemaal afgetankt
) dat was niet zo'n probleem en de reparatie is geslaagd dus de diesel er weer in en starten er gebeurde niks. natuurlijk zat er lucht in de leidingen dus de leidingen een paar slagen los en doorstarten maar nog geen brandstof, dus dacht ik ik zal ontluchtingsschroefje bovenop het filter loshalen zodat daar de lucht uit kan en kan ik gelijk kijken of daar al brandstof is en ja hoor daar was brandstof en daarna ook een hele plens over de grond omdat ik het boutje er helemaal uit had gehaald
daarna weer doorstarten en toen was de brandstof bij de verstuivers. dus gloeien en starten maar nee hoor hij wilde niet meer voorgloeien, toch starten en blijven starten maar zonder gloeien slaat die toch echt niet aan maar nu was de accu ook leeg dus uit mijn eigen auto de accu er bijgezet met startkabels zodat ik genoeg spanning had om te gloeien maar nog niet gloeien en na een paar startpogingen was ook die accu leeg en de startmotor zo heet dat je hem niet meer vast kon pakken dus maar gestopt en de accu eerst maar laden. de volgende dag weer een poging maar ook met een volle accu wilde die niet voorgloeien dus moest er wel iets stuk zijn. als eest de gloeistiften getest met startkabels rechtstreeks op de accu en die werkte gewoon dus spanning gemeten en er kwam geen spanning vanaf de startschakelaar naar de gloeistiften dus de schakelaar bleek kapot te zijn tja mag ook wel na 60 jaar
. dus nieuwe besteld en die was er vandaag, gelijk gemonteerd en daarna gloeien en lopen
dus kon de trekker naar buiten om de voorlader te monteren maar eerst moest de hydroliek werken daar verwachte ik wel wat problemen mee maar het werkte in een keer
ja echt en zonder lekkages dus kon gelijk de voorlader er aan dat ging vrij makkelijk alleen had ik de hydrolische cilinders te ver uit gedaan dus was even klooien om de cilinders weer wat in te laten schuiven met een spanband want er zat nog geen gewicht op om hem in te laten schuiven. maar de voorlader werkt perfect en houd ook goed zijn druk vast. dus de trekker een sopje gegeven en hier en daar nog wat gepoetst en bijgewerkt en hij is klaar en ik ben er best tevreden mee zeker gezien hoe die bij het begin was. morgen gaan we hem naar de eigenaar brengen en mijn nieuwe project ophalen