Ik heb een 300CD van 1983 en deze heeft airco, en juist over de airco heb ik een vraag.
Bij mijn vorige garage kreeg ik te horen, toen ik de airco heb laten vullen, dat ze het gek vonden dat ze maar één vuldop konden vinden, eentje met een blauwe dop die rechts-voor van de motor zit (gezien vanuit de bestuurder).
- VIDEO0015_0000047065_1_1.jpg (146.29 KiB)
Ik kreeg toen ook te horen dat vullen met slechts één vuldop een stuk langer duurt vergeleken met twee vuldoppen.
Nu heb ik bij andere auto's met airco (W124, W126) altijd gezien dat er twee vuldoppen op zitten, ik dacht dat ze blauw en rood zijn.
Nu stelde mijn huidige garage: zou het kunnen zijn dat de vorige eigenaar een keer een kapotte slang had (die met de rode vuldop), en die eenvoudigweg vervangen heeft door eentje zonder vuldop, om maar iets goedkoper uit te zijn. Ik heb deze auto zelf in USA gekocht, en ik heb geen hoge pet op van de kwaliteit van reparaties daarzo. Daarom vind ik het niet eens zo'n vreemde suggeste van mijn garage.
Ongetwijfeld zijn er hier op het forum liefhebbers met een 123 die uit de USA komt, en die hebben natuurlijk airco.
Kunnen jullie eens kijken of jullie 1 of 2 vuldoppen voor de airco in de motorruimte hebben?
Of als er Europese 123's zijn met airco, dan hoor ik ook graag of het hier met 1 of 2 vuldoppen gemaakt is.
En als het er twee zijn, kunnen jullie dan een foto maken van die twee, zodat ik kan zien waar ze horen te zitten. Of eventueel duidelijk omschrijven waar ze zitten.
Bij voorbaat dank, Eric.