door Rein in Trondheim » 02 jan 2013, 19:32
oh en als het niveau te laag geweest is is de kans erg groot dat er inderdaad lucht in een leiding / cilinder zit, heb het zelf ook gehad met mijn 306, de remvloeistof kan nu wel weer op nivo zijn ,maar de luchtbel is dan mischien nog niet weg, Die wegkrijgen wordt in magierskringen ook wel ontluchten genoemd, ik weet niet of je weleens remmen ontlucht hebt, maar de procedure lijkt er op.
Aan een hydraulies deel zit vaak een soort holle schroef, waar je een slangetje omheen zou kunnen schuiven, dat is een ontluchtnippel.Als je hem losdraait kan er vloeistof uit komen en gaat de eventuele lucht mee.
De procedure voor het koppelingshydraulische systeem is om de luchtbel vanaf het laagste punt van het systeem, de gevercilinder ,met de vloeistof mee naar boven te drukken, dit kun je doen door een slang op de ontluchtnippel op de remklauw te zetten ,die slang en die slang met het andere uiteinde aan ontluchtnippel van de koppeling cilinder te zetten en zo met het rempedaal de vloeistof rond te pompen tot dat je geen luchtbellen meer ziet.
HOKUS POKUS PAS
Ik begrijp dat je auto naar de garage gaat, maar zo zou je jezelf kunnen redden, zelfs op straat en in het donker, maar een looplamp haalt dat bezwaar weg, en als je nog nooit remmen hebt ontlucht, is het mischien verstandig om iemand erbij te hebben die dat eerder heeft gedaan.