MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 05:57

ervaringen met oldtimer Mercedes.nl

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Antwoord:Re:ervaringen met oldtimer Mercedes.nl

Berichtdoor Ton » 22 okt 2006, 02:39

MB-Klassiekers is een betrouwbare handelaar die inderdaad heel erg veel geld vraagt. Maar die auto's zijn wel blind te vertrouwen en als er iets mee is kun je er mee terug. Je zult geen garantie krijgen, maar de auto's die ze verkopen zijn geheel nagekeken en gerepareerd waar dat nodig was.

Jan Willem Maassen handelt zogenaamd als Oldtimermercedes.nl maar is gewoon een particulier. Oftewel, je hebt geen enkele poot om op te staan. Auto's die roestvrij zouden zijn, blijken dat niet te zijn. Om vervolgens te beweren dat hij het niet wist. Ze worden voornamelijk cosmetisch opgeknapt, alles wat niet direct opvalt wordt netjes weggewerkt zonder echt aangepakt te worden.

De prijzen liggen een stuk lager dan bij MBClassic.nl of MB-Klassiekers, maar ik vind de prijzen die JW vraagt dus veel te hoog voor de kwaliteit die hij levert. Het is gewoon een sjacheraar, een echte tweedehands auto verkoper. De auto's zijn inderdaad niet echt slecht, maar de toppers die hij beweert te hebben zijn het zeker niet. Trek dus rustig 2 a 3 duizend euro van de vraagprijs af, dan heb je een reële prijs bij hem.<br><br>Bericht gewijzigd door: Ton, op: 2006/10/22 08:08
Ton
Gold Boarder
Gold Boarder

Berichtdoor MarceldB » 22 okt 2006, 09:33

Een W123 vinden waar nu en het komende half jaar helemaal niets mee is, is het winnen van een loterij. Het is mogelijk, maar de kans is erg klein.
Ook een auto die er ogenscijnlijk oerfect uitziet, een goede historie heeft met alle rekeningen, zal toch ook verbreken vertonen. Ondanks de ongelooflijke degelijkheid, is alles toch minimaal 21-30 jaar oud. Rubbers drogen uit, roest treedt op, electronica veroudert enz. Je blijft sleutelen aan je W123. Maar dat is toch je hobby?

Ik heb die van mij bij CEKA in Vianen gekocht. Complete historie en een waslijst met reeds vervangen onderdelen. Hij heeft zelf voor aflevering nog wat gedaan. Na aflevering bleek de achterste krukaskeerring lek. Die heeft hij gratis laten vervangen, terwijl ik geen garantie had. De auto heeft drie dagen in de garage gestaan.
Daarna heb ik best wel wat kleinere dingen gehad, die je van buiten absoluut niet kan zien. Die moet CEKA ook niet hebben geweten.
MarceldB

Berichtdoor Ton » 22 okt 2006, 10:13

Daarin heb je gelijk Marcel. Het is zeker niet de bedoeling om een auto te kopen die als een Japanner van 12 jaar oud nooit onderhoud of reparatie nodig heeft.

Maar auto's voor het gezicht oplappen, als handelaar/bedrijf te koop zetten en afspraken maken over reparaties maar niet nakomen en vervolgens van niets zeggen te weten als je er op wordt aangesproken. Dan handel je in mijn ogen niet ter goeder trouw.

Let wel; de heer Maassen van den Brink steekt alle winst zwart in zijn zak.
Ton
Gold Boarder
Gold Boarder

Berichtdoor key78 » 22 okt 2006, 13:19

Dat zijn wel hele baude uitspraken. Hoe weet u nu hoe hij zijn belastingformulier invult??
key78

Berichtdoor Bemerbenz » 22 okt 2006, 13:46

Ben het met Marcel eens. Een MB automonteur gaf me een wijze raad, nadat ik de auto had gekocht. "Schrik nergens van en zie alles als een uitdaging". Van een auto van 25 jaar en ouder is niet te verwachten dat het even betrouwbaar is als een jonge recente auto. Er zijn veel zaken aan slijtage onderhevig. Dit kan een uitgedroogd rubber zijn, een niet meer sluitende pakking of het roestmonster dat onverwachts opduikt. Ik zie het vooral als een hobby, geen haast en de 280CE is niet mijn primaire auto. Hij is betaald, kost geen wegenbelasting en eet geen brood. De kunst is om hem rijdend te houden. Bij slecht weer in de garage, met name als er pekel op de weg ligt. Zeker de bouwjaren 1976 tot sep 1982 (daarna een betere roestpreventie). Een auto blijft een biologisch zich zelf afbrekend product. Uiteindelijk belanden ze allemaal in de shredder, een uitzondering daargelaten, maar die moet dan altijd al als hobby zijn gehouden.
Bemerbenz

Berichtdoor Ton » 22 okt 2006, 19:48

Ook weer helemaal mee eens. Mijn auto valt mij in de praktijk meer dan 100% mee. Ze heeft mij nog nooit in de steek gelaten en ziet er nu een jaar later nog steeds prachtig uit. Onwaarschijnlijke kwaliteit, want ook toen het 10 graden vroor sprong de motor binnen 2 seconden aan. Ben benieuwd hoe het de komende winter gaat.

De komende APK moeten er nu wel zaken aangepakt gaan worden die JW eigenlijk al zou hebben opgelost, zoals het o.a. het lekke spruitstuk. Maar ja, inmiddels heb ik er een jaartje met ontzettend veel plezier in rondgekard.
Ton
Gold Boarder
Gold Boarder

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 23 okt 2006, 17:37

Ik heb net deze hele 'boom' even doorgelezen. Nou ja even... is nogal een lap tekst al met al. Ik ben van mening dat met een auto van 21-30 jaar oud, waar nog nooit aan gelast is, je naar alle waarschijnlijkheid mee kunt beginnen met lassen. Zelfs de Audi A6 van mijn vader uit 2000 heeft al lichte roest (gehad) en die auto was nota bene verzinkt. Vervolgens klopt het dat alle onderdelen oud zijn en rubbers uitdrogen etc. kortom je zult af en toe moeten sleutelen. gelukkig is Mercedes wel dermate degelijk dat je niet HOEFT te sleutelen voor ieder ritje :laugh: benzine leidingen, vloeistoffen, haperende cv, roest en rottigheid, het hoort er natuurlijk allemaal bij. wees dus met zijn allen op de hoede voor nimmer gelaste exemplaren en auto's met lage KM standen van oude omaatjes en opaatjes. het kan natuurlijk maar het is meer uitzondering dan regel mijns inziens.

groeten

adriaan
AdriaanVogelzang

Vorige

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto