[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Rene Spruit : Even voorstellen

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 15:57

Rene Spruit

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

Rene Spruit

Berichtdoor Rene Spruit » 04 okt 2016, 15:58

Goede middag allemaal

Alhoewel ik bewust ben van het feit dat dit voornamelijk een personenwagen forum is ben ik lid geworden.
Ik bezit een Camper gebouwd op een 409D hetgeen de aandrijflijn heeft die erg veel gelijkenissen vertoond met de 123
Kortom , OM617.913 65 kW 1986 met een volledig vacuüm gestuurde 4 traps automaat er achter.

Doordat de bak in eens ruw en erg laat is gaan schakelen ben ik al zoekende naar de oorzaak hier terecht gekomen.
Met enige ( zeker niet verkeerd bedoelde) tevredenheid las ik hier dat er meer van dit soort fenomenen werden beschreven.

ik hoop hier dan ook op positieve wijze mijn ervaringen te delen en jullie ervaringen te lezen en te leren.

Verder ben ik stevig verliefd op; als eerste mijn vrouw :grin: , en tweede mijn Campertje :handgestures-thumbup:
na twee jaar zoeken hadden we hem gevonden en zijn er meteen twee keer mee op vakantie gegaan.
Een geweldige rit doorheen geheel Frankrijk om de voorjaar regens te ontlopen. en recent een naar de Belgische kust war we van een formidabel najaar hebben genoten.

Nu 5500 km later + een pech gevalletje door ongelukkig gebroken V snaren, de aandrijflijn in optimale conditie aan het brengen. Voor het breken van de V snaren had ik al in de laatste vakantie last van te laat opschakelen.
Het voetje lichten om sneller te schakelen, wat eerste vakantie wel lukte, lukte niet meer.
Kortom schakelen is op hoge toeren en plots en pas hoger dan de 80 Km per uur naar de 4 !
Deze fenomenen beschrijven jullie hier meermalen uitstekend en ook diverse oplossing methodes die ik inmiddels zelf ook gevonden had. ook een draadje over herstel van de Vacuüm regelaar aan de zijkant van de pomp inmiddels gevonden en er meteen uit geleerd hoe deze correct af te stellen is.


Ik was dus nu het gehele vacuümsysteem aan het doorlichten.
Nu ben ik zover dat ik een slang naar niks zie lopen achter de dashboard.
Een zwarte slang is dat die aan de zijkant van de Vacuüm regelaar aan de dieselpomp naar achter het dashboard loopt. Daar, naar die richting lopen twee andere slangen ook heen, maar dei behouden wel hun vacuüm.
Alles lijkt verder overal zijn vacuüm te behouden. Alleen deze losse slang dus duidelijk en logischerwijze niet.

Voor ik daar iets ga demonteren wil ik eerst de anatomie van de vacuüm zaken daar leren kennen.
Graag hoor ik van jullie wat daar zit en wat dat, en waarom dit daar doet als het doet wat het doen moet :unsure: .

Groeten
René
Avatar gebruiker
Rene Spruit
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 04 okt 2016, 15:28
Woonplaats: Heerlen
Roepnaam:
Type wagen: Heckflosse
Bouwjaar: 1974
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Rene Spruit

Berichtdoor Bram Jansen » 04 okt 2016, 22:47

Hartelijk welkom René!

Stel gerust je vragen in de daarvoor bestemde rubrieken ;)

Veel plezier van de camper gewenst.
Bram Jansen
 


Re: Rene Spruit

Berichtdoor Rene Spruit » 04 okt 2016, 22:52

Dank je wel Bram.

Ben voorlopig met de zoekmachine aan het dataminen,
vragen die al eerder opgelost zijn hoeven niet perse meteen gesteld te worden, kan je ook zoeken.
en er is al wat voorbij gekomen over de pneumatiek, dus nu vooral eerst even lezen ;-)

groeten
René
Avatar gebruiker
Rene Spruit
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 04 okt 2016, 15:28
Woonplaats: Heerlen
Roepnaam:
Type wagen: Heckflosse
Bouwjaar: 1974
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Rene Spruit

Berichtdoor Bart200D » 05 okt 2016, 19:18

Hey René. Als je heb gezocht op vacu problemen zal je zeker mijn topic gezien hebben van de 300D :-). Da zwarte slangetje hoort er ook gewoon te zitten om verse lucht aan te zuigen vanuit de cockpit. Maak eens een foto van je motor compartiment en we kijken eens voor je


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ein W123 fährt immer, wo eine StraBe ist.
Avatar gebruiker
Bart200D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1223
Geregistreerd: 01 feb 2013, 16:35
Woonplaats: Denderleeuw (B)
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron