Een aantal weken geledne kwam ik toevallig in een oud onbewoond pand terecht waarvan de inboedel verkocht werd. Autoliefhebber zijnde trok ik meteen naar de garage waar ik onder een zeil al meteen de contouren van de immer geliefde W123 herkende.
Bleek een 300D te zijn van 1984, met 100.000km. Van de eerste eigenaar, met onderhoudsboekje. Staat wel al een jaar of 10 stil dus er is redelijk wat onderhoud aan nodig. Buiten een klein plekje aan de voorruit roestvrij.
De wagen is vrij kaal met volgende opties:
- Manueel schuifdak
- Radio met speakers achteraan
- Buitenspiegel rechts
- Aluminium velgen
- Gordels achteraan
- Metallic lak
- Aluminium velgen
De man beweerde op dat moment een bod van €10.000 te hebben gekregen. Mijn reactie was dat hij hem voor dat geld onmiddellijk moest verkopen. Een aantal dagen geleden passeerde ik opnieuw aan de woning. Ik contacteerde de eigenaar die me meldde dat de wagen nog steeds te koop stond. De persoon die €10.000 euro had geboden had volgens hem niets meer laten weten.
Nu is €10.000 veel te veel voor deze wagen, ook al is deze wagen een belastingsvrij in België (en hij zal dat ook voor altijd blijven).
Toch wil ik een bod uitbrengen op deze wagen, dat waarschijnlijk nooit aanvaard zal worden. Om de auto in mooie rijdende staat te maken denk ik dat ik een kleine €1000 zal moeten uitgeven:
- Banden
- Rubbers en riemen
- Revisie remklauwen
- Batterij
- Algemeen onderhoud
- Radiator
- Reiniging
Bedoeling zou zijn deze achteraf te houden danwel te verkopen. Wat zouden jullie voor deze auto geven?
- Auto (30).JPG (156.89 KiB)
- Auto (35).JPG (85.36 KiB)
- Auto (39).JPG (105.79 KiB)
- Auto (40).JPG (93.44 KiB)
- Auto (28).JPG (110.9 KiB)
- Auto (24).JPG (140.13 KiB)
- Auto (22).JPG (95.73 KiB)
- Auto (20).JPG (125.3 KiB)