nou John er zijn genoeg bouten gebroken hoor
maar geen een die in de trekker getapt zit
vandaag heb ik de trekker op bokken gezet, banden eraf en daarna verder gegaan met slopen en het ging wel lekker. het stuurhuis met stuurstangen is er af, de tank met alle brandstofleidingen en het filter huis zijn gedemonteerd, er gaat ook een nieuw brandstoffiltertje in want deze is echt smerig, als je al ziet wat er uit loopt
het dashboardje met complete kabelboom, startmotor, dynamo, ventilator, al het plaatwerk rondom de motor, gereedschapskastje, tussenschot met koplampen, de as met rem/ koppelingspedaal en nog wat klein spul zijn er af. daarna heb ik de olie afgetapt van de achterbrug en dat was wel nodig ook, er kwam een dikke stinkende olie uitzetten zo erg heb ik nog nooit gezien. daarna heb ik de maaibalk aandrijving gedemonteerd en ook daar kwam smerige olie uit. het principe van de aandrijving is heel simpel, er zit een tandwiel in de bak die je kan inschakelen en als die draait dan gaat het aandrijfhout heen en weer omdat het lager een stukje uit het midden zit waardoor je een heen en weer gaande beweging krijgt. het deksel van de achterbrug is er na wat klooien ook af en daar kwamen hele mooie tandwielen tevoorschijn, geen afgebroken hoeken of ernstige slijtage dus dat ziet er goed uit.