Vanavond test rit kunnen maken omdat ik de motorkap dicht heb kunnen krijgen (gebroken kabel).
Even de snelweg om te zien of mijn kachel het blijft doen.
En ja hoor bij 110-120 heerlijk warm.
Voor diegene die het niet wisten ben ik pas 3 jaar bezig om het probleem met de Amerikaanse monovalve op te lossen.
Wat heb ik gedaan,
2x de monovalve solinode vervangen, hielp niet.
De spoel van opnieuw gewikkeld, hielp niet.
Het electronica gedeelte nagezien of de monovalve blijft regelen, dit was prima.
Ik vermoede gewoon dat bij hogere toeren +- 2500 rpm > 80 kmu door de hogere waterdruk in het systeem, wat per slot van rekening draait je waterpomp ook harder rond de valve blokkeerde.
En dat deed deze ook want met de kachel op max door trekken naar de 100 of zo bleef ik warme lucht houden maar zodra de klep één keer afviel was het over.
Na lang zoeken heb ik eindelijk opgelost,
Namelijk Ivo bellen en complete monovalve unit laten afsturen