ben nu 4 jaar verder op LPG, en slechts 4000 km verder. Dit komt omdat ik meerdere auto's hebt en de coupe is echt een mooi weer/tour auto.
Het ging niet zonder problemen, een keertje backfire want door de verdamper kwam, verder wat andere probleempjes die ook wel op te lossen waren.
De coupe rijd gewoon heerlijk, zowel op benzine als op gas. Maar toch is er nog 1 storing die ik niet kan oplossen.
Na een lange rit op LPG , en ik moet even de auto uitzetten ivm met tanken/boodschappen doen ofzo, of met warme motor een paar korte stukjes, dan heb ik dat die afslaat nadat ik weer weg gereden bent. Hij slaat gewoon af. Dit gebeurd alleen met LPG.
afgelopen zondag dus ook, na het tanken en dan tijdens het invoegen, afslaan. Dit zijn situaties wat ik dus niet prettig vind.
Snel op benzine zetten en tijdens het rollen slaat die weer aan op benzine , maar soms ook niet en dan met de sleutel starten .
de LPG boer weet het ook niet meer. Verdamper is nieuw, veiligheids relais verschillende erop gehad, Bougieskabels, verdelerkap, rotor, bougies zijn allemaal zgan. bedrading zit overal goed vast.
Mijn redenering is als volgt : hij slaat af omdat die geen brandstof krijgt, waarom geen brandstof omdat er een stroomstoring is (geen vonk, bobine ), maar daar zit ook al een andere op.
De LPG boer gelooft daar niet in, omdat met een lange rit van 200 km ofzo er niks aan de hand is, alleen na een korte stop slaat die weer af als je weer gaat rijden.
Iemand een duidelijke suggestie?
Persoonlijk ben ik nu klaar met het LPG avontuur, een middagje werk en alles is er uit, even omkeuren naar benzine en weer met veel minder zorgen rijden.