Ik wil stilletjes aan aan de Benz beginnen. gisteren was ik wat aan het rondkijken om te zien waar beginnen. Toen ik op mijn rug lag half onder de auto, zag ik een stuk die "tectyl" die meer glimde dan de rest... Dat vond ik raar en ben er dan aan beginnen trekken met dit als resultaat:
- DSC_0152 (Custom).JPG (227.91 KiB)
- DSC_0167 (Custom).JPG (201.03 KiB)
Dit is op de zijkant van de chassisbalk.
Ben dan natuurlijk verder op onderzoek gegaan en vond nog zo een glimmende stuk aan de onderkant van de chassisbalk. Ook daar ben ik aan beginnen prutsen met dit als resultaat:
- DSC_0154 (Custom).JPG (220.55 KiB)
Na wat verder koteren ben ik ondertussen tot dit mooi resultaat gekomen:
- DSC_0166 (Custom).JPG (204.55 KiB)
- DSC_0169 (Custom).JPG (207.57 KiB)
Op diezelfde chassisbalk, aan de voorkant, overgang van de achterste stuk met de voorste stuk die omhoog gaat heb ik ook zitten koteren:
- DSC_0176 (Custom).JPG (158.64 KiB)
Let op de mooie reparatie die in het verleden is uitgevoerd (onderste zwart plaatje is gewoon gelast bovenop de roest...) :
- DSC_0186 (Custom).JPG (231.5 KiB)
En als laatste de overgang tussen de 2 stukken:
- DSC_0188 (Custom).JPG (194.76 KiB)
Het komt er dus op neer dat de vorige eigenaar de mooie chassisbalk heeft weggestopt onder een laag tectyl. Zelf had ik het niet gezien bij de aankoop. De bodems binnenin de wagen zien er perfect uit...
Nu mijn vraag, is dit te redden? Is het de moeite waard om te redden of laat ik de wagen gaan in onderdelen en zoek ik een andere?
Jullie begrijpen waarschijnlijk dat ik super teleurgesteld ben... Ik wacht al jaren om aan de auto te beginnen, nu ik er eindelijk wil aan beginnen zie ik dit... Breekt volledig mijn droom heb al massa's onderdelen verzameld voor deze wagen....
Indien te redden, kan er iemand mij aanraden hoe hieraan beginnen? Toen ik gisteren de achterste chassibalk zag was ik down maar vanmorgen dacht ik: valt wel te repareren. Maar toen ik daarnet zag dat de overgang van die 2 balken ook omzeep is... Dat is volgens mij lastiger te lassen? Wie heeft hier ervaring mee?