Het is misschien niet onverstandig om eerst even te kijken of er onbalans in de cardanas / assen zit.
Als je de auto op een brug zet (ok,,, moet je wel hebben natuurlijk) en je laat iemand in de auto zitten, dan til je de achterwielen op, brugkrik, of iets anders simpels, dan start je de auto, en laat je de wielen draaien door te koppelen.
Nu kan de persoon die onder de auto staat op een punt of een paar punten met een viltstift (maakt niet uit welke kleur), heel langzaam richting as schuiven, als er nu een slag in zit zie je een kleur streep op de as komen.
Dat betekend dat je aan de andere kant een verzwaring moet aanbrengen, bv. met een slangklem!
Ik heb dat bij mijn 200D W110 ook zo gedaan resultaat was zeer bevredigend, had ik geluk?
Het zo geconstrueerde contra gewicht, moet natuurlijk maar net juist zijn.
Maar dit gewicht justeren kan je natuurlijk helemaal goed krijgen door met twee slangklemmen te werken.
Je kan met de positie van die tweeklemmen een juiste resultante en gewicht, zelfs van twee klemmen in stellen.
Als het gewicht van 1 slangklem te veel is kan je onder dat gewicht van 1 slangklem komen door de kracht vector weer anders in te stellen,,, spreekt dat een beetje tot de verbeelding? (simpele mechanika toch)
Groet, Henk
NB: het heeft mij nog geen 2 euro gekost dus