Afgelopen december krijg ik een blauwe brief op de deurmat, normaal gesproken kost dit me geld... Maar dit keer goed nieuws, mij W123 240 Diesel uit 1977 is weer belasting. Het gaat om een 0.5 versie, die alweer dikke 15 jaar bij de familie hoort.
Heel toevallig is deze Benz uit het zelfde bouw jaar als ik, met andere woorden ik heb ook alweer wat jaartje op de teller of waren het Kilometers. Maar waarom klagen, ik mag weer rijden in mijn diesel. Die 3 jaar nagenoeg stil heeft gestaan en alleen in de zomer een beetje op en neer gereden heeft op de oprit.
In mij Kerst vakantie heb ik de wagen weer APK klaar gemaakt, bijna alles werkte nog. Alleen de rubberkoppeling slang was van binnen op, waardoor de koppeling heeel slecht werkt, goed genoeg voor de APK, maar te slecht om mee te rijden. Nieuwe slang erop en de wagen schakelt weer als vanouds (denk ik), nog ff geduld hebben tot de pekel weer van de straat is en dan gaan we weer genieten en volop gebruik maken van dit forum
Voordat ik het vergeet, zowel ik als de wagen hebben Limburg als thuis front. Dus aan de kant, als je in de achteruitkijkspiegel een Ahorngelb Benz ziet aankomen....