Ik ben het filterhuis aan het opknappen en er zitten twee stickers op. De ene is een gele zogenaamde hoogspanning sticker. die is nog goed verkrijgbaar. De tweede sticker is een groter probleem. Ik heb al heel wat bedrijven afgebeld en gemaild. MB dealer kent de sticker niet, nummer is niet meer te traceren. (p/n 123 584 14 26)
Dit betreft een sticker voor de gewijzigde type bougies die indertijd werden geïntroduceerd op deze motor. Voorheen waren dat bougies met een afdichtring en dat werden toen bougies met een conische afdichting. Die moeten iets anders worden aangezet, dus maakte MB daar een waarschuwingssticker voor. Ik heb tot nu toe slechts een iemand gevonden die de sticker herkende, (en bovenstaande verhaal vertelde). Dit was de firma Mercedes-Klassieker Service in Bergambacht. zijn ook nog een hele tijd op zoek gegaan naar deze sticker op de computer. Ik heb contact gezocht met Duitse W123 clubs en MB Classic in Stuttgart, maar het heeft nog niets opgeleverd.
Ik vind het nou eenmaal leuk om mijn W123 zo origineel mogelijk te houden. Dus als ik zo’n sticker niet meer kan kopen, wil ik er eentje na (laten) maken. Simpel zat vandaag de dag. Maar dan moet ik er wel eerst een redelijke foto van hebben!.
Dus als jullie nog een keertje onder de motorkap willen kijken, alvast hartelijke dank. Bijgaand een plaatje van mijn huidige beschadigde sticker.
Alvast bedankt! Als dit niet lukt, in april ga ik naar de Classic Restoration Show in Birmingham en uiteraard Techno Classica. Dat wordt dan echt de laatste hoop!
Jeroen
- IMG_1268.JPG (91.52 KiB)