Er van uit gaande dat we het hier over de 230GE hebben (geen 230G carburateur M115), heb je een injectiemotor met 120pk van het type M102. Dat bijna helemaal dezelfde M102 4 cilinder als die uit de W201 190E 2.3 en W124 230E alleen door een paar kleine veranderingen is er 3kW extra vermogen.
Dus 'moderner' zijn die motoren niet. Wil je meer vermogen zul je naar een 6 cilinder moeten kijken uit de 260E of 300E maar die ombouw heeft wat meer voeten in de aarde. Of een 4-cilinder motor uit het eerste model C en E klasse, maar die ombouw ken ik niet en zal veel extra elektronica met zich meebrengen.
Wat is de staat van het blok wat je er nu in hebt liggen? Misschien kun je daar eerst naar kijken, even de compressie meten eventueel een cilinderlektest en het olieverbruik.
Als de motor in orde is zou ik mijn budget aan een goede onderhoudsbeurt uitgeven, een ander motorblok blijft ook altijd spannend, je weet nooit zeker wat je koopt. Ook brengt een motorwissel veel onvoorziene kosten met zich mee, een rubbertje hier en een pakkinkje daar, en dat loopt gauw in de papieren want wilt het toch goed doen he?