Ik kan het zo niet terug vinden, anders had ik het stukje gepost. maar wat ik me herinner uit de technische leergang, deze schakelaar staat in verbinding met het brandstofpomp relais via een ander relais of schakeling.
slaat de motor af, komt de stuwplaat in rust en slaat de brandstofpomp af, sla je over de kop, slaat de brandstofpomp ook af.
Later gaat deze schakeling via de ontsteking. Geen ontstekingspuls= geen brandstof en is de schakelaar in de luchtmassameter vervallen.
Je kunt wel meten wat hij doet, toch?
met de stuwplaat in rust meet je 0 ohm, hij schakelt naar massa.
druk je de stuwplaat naar beneden, alsof de motor lucht aanzuigt, meet je oneindig.
heb je de brandstofpomp al direct op de pomp zelf aangestuurd? Is de massa goed, die zit binnen op de wielkast?
Als dat werkt, verbind dan in de voet van de brandstofpomp de bussen eens door waar pin 30 en 87 van het relais in komen. De pomp moet dan draaien.
Als dat werkt, zet je de auto op contact en meet je in de relaisvoet of in de bus waar pin 15 van het relais komt 12 volt staat. Als dat niet zo is, maakt volgens mij de schakelaar in de luchtmassameter geen massa. Verbind anders zelf de draad die aan de luchtnassameter hoort even met massa om te testen. Dan moet er 12 volt komen op pin 15. En met het relais terug op zijn plaats zou de pomp moeten werken.
Lukt het zo niet, dan zou ik een schema moeten hebben, en die heb ik helaas niet van de W116