door FransvanKollem » 29 jul 2017, 21:49
HELP!
Helaas is mijn probleem met de montage van de pomp voor de niveauregeling nog niet opgelost.
Wel ben ik al een end op weg geholpen door o.a. Richard met veel tips. Ik heb nu al wel een passen de "meenemer".
Echter is dit toch nog een oproep om mij de verklaring te leveren voor het nu volgende probleem:
Vooraf:
De as en pomp heb ik los van de motor verkregen. Dus misschien zijn ze wel van een verkeerd type of model!!
(Hierbij gaan ook foto’s die hopelijk de zaak verduidelijken)
Als ik de as met toebehoren wil monteren, kan de flens waarop de pomp gemonteerd is, niet helemaal tot aan de kop komen. Er blijft nog zo’n 12 mm over.
De afstanden zoals op de foto’s is aangegeven:
Van buitenkant pomp (met dikke keerring) tot plaat is 25,5mm (ipv255 mm zoals foutief op foto vermeld)
Van buitenkant pomp tot binnenin pomp 33,0 mm (ipv 330 mm) (ipv330 mm zoals foutief op foto vermeld)
Plaat is 12 mm dik
Meenemer is 6 mm dik
As is 60 mm lang (+ 3mm die in het distributietandwiel verdwijnt.(ipv 600 mm zoals foutief op foto vermeld)
Dus als iemand weet heeft van het bestaan van een kortere as of een pomp gecombineerd met een tussenplaat, waar de as dieper in gaat, zou dat geweldig zijn.
De dikte van de meenemer is niet relevant. Want de nokjes op de as aan de pompzijde komen sowieso tegen de binnenkant van de pomp.
Tot nu heb ik begrepen dat alle pompen en asjes voor allerlei motoren hetzelfde zijn. Maar dat klopt dus niet met mijn bevindingen.
HELP!
- Bijlagen
-
- Tot helemaal aan het einde 33 mm
- IMG_2225.JPG (25.63 KiB)
-
- Foto met afmetingen
- IMG_2219.JPG (28.28 KiB)