Hoi Willem, wat een ramp lijkt me dat om op de camping nog onder de auto te moeten liggen, je hebt nooit het juiste gereedschap bij de hand natuurlijk en allerlij piepel komt kijken en doorgaans niks bijdragen aan de zaak
Maar goed, ik heb vanmorgen de rechteras er ook uitgehaald, en daar blijkt net als links ook een tussenplaatje te zitten van 3 mm. (geen 3.1 zoals ik eerder dacht).
Ik heb in mijn rommelbak een stukje aluminium gevonden van ca, 2,1 a 2,2 mm. dik.
Daaruit heb ik een vulplaatje ge,, geschapen
en gelijk uitgeprobeerd en dat werkte ik kon de klip er opzetten (oude klip maar weer voorlopig) ik kan geen speling constateren met schuiven, alleen de klip gaat wel vrij gemakkelijk rond.
Toch zal ik nog zien of ik ergens vulplaatjes kan krijgen van 2,2 of 2,3 mm.
Punt is ook dat je moet uitkijken met zelf een plaatje te maken dat deze iets te ver uitsteekt aan de buitenkant, of daar iets te scherp is waardoor je met inzetten mogelijk de nieuwe kering beschadigt.
Nog even een vraag je over dat diff. met die zijkleppen, bedoel je daar die deksels mee die er met zes bouten op geschroeft zit?
NB, ik heb ook gezien dat bij die as de overgang van het dikke deel naar de dunne, inderdaad een ronding zit, heel weinig, maar je ziet het als het plaatje er op zit, dan kan je hem iets kantelen, erg minimaal, dat wel.
Voordeel van mijn aluminum (moeilijk om te schrijven zeg) plaatje is dat die zich vrij makkelijk kan zetten.
Kortom, ik kijk nog even naar het juiste tussenplaatje.
Groet, Henk