Dag allemaal!
Ik was begonnen aan een bericht om me voor te stellen maar kwam al vrij snel op een vraag waar ik jullie hulp hard bij nodig heb. Vandaar mijn eerste bericht hier in de algemene vragen. Ik sta op het punt onze eerste W123 uit eind jaren '70 aan te schaffen. Ik heb me ingelezen op dit forum, gesproken met kenners en ben druk aan het selecteren gegaan. Vandaag ben ik bij een W123 uit '78 gaan kijken en ik heb er zeer weinig aan kunnen ontdekken dat niet klopt. Proefritje gemaakt en 20min lang met een grijns van oor tot oor rondgereden. Dankzij de aankoopgids (
http://mercedes-w123.net/buyers_guide.htm) die ik gevonden had heb ik alle punten netjes kunnen nalopen. Wat fijn dat mensen elkaar zo helpen
Er is nagenoeg geen roest aanwezig (zeker geen rot), de bodem is hard, niets onder de matten/accu bak/onder de auto en de chromen strips en rubbers zijn in perfecte staat. De stoelen zijn duidelijk niet nieuw afgeveerd, maar de bekleding en het hele interieur is smetteloos. De auto klinkt goed, geen gekke ruis of rammel. Jullie kun je misschien voorstellen waarom ik langzaam steeds gelukkiger stond te worden naast deze fantastische auto!
Dan nu de reden voor het bericht. Het gaat om de advertentie op MP zoals hieronder aangegeven. De verkoper (Marko) is een prima vent en kwam niet bijzonder onbetrouwbaar/wel betrouwbaar over. Hij heeft gezien zijn voorraad en het gesprek duidelijk kennis van oldtimers, maar heeft deze auto naar mijn mening voor een zacht vraagprijsje staan: € 4500,-. Ik heb een klein lek ontdekt bij de carburateur (op fora wel meer over gelezen, kan een slangetje zijn of een revisie die nodig is, klopt dat?) Verder een roestplekje rechts achter bij de achterruit en wat andere kleine plekjes. Verder is de auto in uitmuntende staat en heeft hij een km stand die mij ook wel aanspreekt: 134.144 Tegelijk: het gaat om een import, de onderhoudsboekjes zijn niet over de hele geschiedenis duidelijk en ik ben hier simpelweg te onervaren in om te weten of ik op een grote kans of potentiële ramp gestuit ben.
Wat denken jullie? Mis ik iets? Is € 4500,- voor een W123 in goede (maar niet perfecte) staat gewoon een redelijke prijs? Door de varaties van 1000 tot 10.000 euro ben ik het spoor even bijster. Hopelijk kunnen jullie me helpen, want de verliefdheid is hier duidelijk ingeslagen!
De mp advertentie:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/old ... =mympBuyer