[attachment=0]Heinz.jpegHallo allemaal, even voorstellen
Ik ben Kim Julie en bezit sinds 1984 een W115/D8. Er zijn m.i. voldoende overeenkomsten met de W123 om aan dit forum deel te nemen. Tenslotte is het ene model uit het andere ontwikkelt. Mijn voertuig werd in 1968 geproduceerd en is dus een exemplaar van de eerste jaargang. Nadat ik de auto eind jaren 90 volledig uitklaar geschroefd had en daarna weer in elkaar, had ik enigszins een idee en inzicht verworven omtrent bouw- en constructiewijze. Uiteraard ging het inklaar zetten gepaard met vervangen van lagers, remleidingen en remblokken, laswerk, vervangen van alle rubberen onderdelen, koppelingsplaat, remcilinder etc., kortom alle onderdelen die door hun materiaalsamenstelling gevoelig waren voor veroudering, zoals divers plastics en rubbers... en onderdelen die, zoals remmen, die te maken hadden met veiligheid.
De inbouw van een stuurbekrachtiging was geen overbodige luxe... . Volgend jaar zal het 50 jaren geleden zijn, dat deze auto van de band rolde, waarschijnlijk in de omgeving van Stuttgart, in de deelstaat Baden Würtemberg van de toenmalige BRD (Bundes Republik Deutschland.
Sleutelen is een leuke bezigheid en eigenlijk een vorm van het bedrijven van inductie en deductie, zoals in het boek: " Zen and the Art of Motorcycling Maintenance" tussen de regels te lezen valt. Ik lees niet zoveel over het gesleutel. Het is allemaal ooit door een ander mens bedacht, dus gaat het erom deze gedachtegangen te volgen en er conclusies uit te trekken. Het gaat ook wel eens mis... zoals laatst met de kettingspanner..daarover echter later.
Ik kan zo nog wel even doorgaan, maar ben vooral erg benieuwd naar wat ik hier op het forum, bij jullie, ga tegenkomen en ontmoeten. Ik verheug me erop de diversen ideeën en inzichten te kunnen delen!