Beste Forumgenoten,
Vol goede moed ben ik vanavond begonnen met het stellen van de kleppen. Ik heb hiervoor vele how-to's gelezen en ter plekke het werkplaatshandboek van Haynes gevolgd.
In principe is alles recht-toe recht-aan. In Haynes wordt verteld om gewoon 2 normale sleutels 14 te gebruiken en een grote tang of bahco om de veerschotel niet te laten meedraaien. Bij het meten van alle kleppen bleek ze allemaal net wat krap je staan, en eentje stond echt te krap (klep 3 van onderen, zie foto).
De 3e klep van onderen was de eerste die gesteld moet worden en dit lukte aardig met rechte sleutels. Echter voor de middelste 2 uitlaatkleppen is er echt te weinig ruimte voor rechte/normale sleutels.
Daarom de volgende vragen:
-Waar kan ik het klepstel gereedschap kopen. Ik heb de nummers van Hazet bij HBM doorgegeven maar daar kon men mij niet helpen.
-Wellicht kan ik de sleutels voor een avondje lenen van iemand uit de buurt van Delft/Den Haag/Rotterdam?
-Tevens hoe erg is het wanneer de veerschotel net 1 of max 2mm verdraait is?
-Wat is ongeveer de tolerantie voor de klepspeling? Bijv. ook al gaan stellen bij een speling van 0.28 in het geval van een uitlaat klep?