Die 230/8 is de handelsbenaming. En die wordt meestal niet aangepast wanneer die is omgebouwd naar diesel. Zo kun je dus ook via RDW zien dat die oorspronkelijk een benzine is geweest.
Er staat wel degelijk diesel bij het RDW. Opzicht niks mis mee mits alles netjes en goed gedaan is. Maarja dat is moeilijk te zien wanneer je ernaast staat . Denk aan bedrading ( voorgloei) etc etc.
Wil weer niet zeggen dat je voor de originele 200D moet gaan, diesels hebben vele km gereden en nogmaals roest
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/mer ... ousPage=lrZomaar even snel deze van MP geplukt. ziet er leuk uit. en even snel gezien dat de stoffen deurstijl dingen in bruin zijn, banden zijn zeer oud, zeker op de vooras. Je mag verwachten dat die goed en hard is. Leuk detail is het NL kenteken, ( vind ik leuk ) maar een echte nl kenteken betekend vele km , dus die hele auto heeft gewoon 1 miljoen km achter zijn kiezen. vervolgens ga je zeer goed opknappen. alle rubbers, aandrijving, motorrevisie? Commercieel plaatwerker kost 15.000 + auto etc etc kom je op 20.000 euries. Heeft de hobby man het zelf gedaan komt die qua kostprijs uit op ??. het blijft gewoon moeilijk en koffie dik kijken. bezint voordat gij begint.
Vraag: kun je zelf klussen?, heb je de ruimte om te klussen?, heb je geld om te klussen?
Indien 1 van deze vragen met Nee is. doe het dan maar niet. Of je moet genoeg iedere maand te besteden hebben zodat je het uit kunt besteden aan een garage die het nog wil doen zo'n oud beestje te onderhouden. Besef dat onderdelen er best nog wel zijn maar je moet er wel wat moeite voordoen om ze te kopen. Het is niet altijd even te halen bij de plaatselijke automaterialenzaak. Sorry ik wil niet negatief overkomen, jouw slechts behoeden voor een drama.