Hallo allen,
Dit wordt een heel verhaal, dus neem een bakkie pleur en ga er eens lekker voor zitten...
Op mijn raamslinger zit een afdekplaatje. Dit bestaat grofweg gezegd uit een metalen plaatje waar schuimrubber op zit, en daar overheen zit dan weer een een stukje flexibel plastic. Als je er op drukt, geeft het dus mee. (ongeval veilig) Aangezien het flexibele plastic bij mijn auto kapot was, ben ik naar de MB dealer geweest om een nieuwe te bestellen. Aan de hand van mijn chassisnummer en bouwjaar hebben ze uitgevogeld welk onderdeel ze moesten hebben. De volgende dag (wat gaat dat inderdaad toch razendsnel soms he... ) kon ik het halen. Het zag er inderdaad exact hetzelfde uit. Toen ik echter dit weekend het onderdeel uit de verpakking haalde bleek dat het toch niet helemaal identiek was. Op zich past het wel, de vorm is gelijk, maar op het metalen plaatje zit gewoon een stukje keihard plastic. Het geeft dus niet mee als je er op drukt. Ook is de structuur van het plastic net iets anders. Ik weet het, ik ben een zeikerd, maar ik wil het graag zo origineel mogelijk houden... , tenminste als het zonder veel problemen kan...
Nu zijn er de volgende mogelijkheden:
a) de dealer heeft, ondanks dat hij de juiste gegevens had, toch het verkeerde onderdeel besteld.
b) de dealer heeft het meest juiste onderdeel besteld, het originele is niet meer leverbaar.
Ik kan natuurlijk weer gewoon terug gaan naar de dealer, maar graag zou ik eerst jullie kennis en expertise willen raadplegen. Want garages, helemaal 100% vertrouwen doe ik ze zelden... Met andere woorden, iemand van jullie die hier kennis van of ervaring mee heeft?
En als het originele niet meer leverbaar is, dan mijn volgende vraag: Heeft iemand van jullie toevallig nog zo'n raamslinger liggen (kleur zwart), of weten jullie hoe ik er aan kan komen? (sloperij o.i.d.?)
Groeten,
André
P.S. het is helaas voor mij nog steeds niet mogelijk om fotootjes te plaatsen, dus ik probeer het zo goed mogelijk te omschrijven... Enne, ehm, tja, dat dat van die foto's niet lukt ligt gewoon aan mij...
<br><br>Bericht gewijzigd door: Schaduws Benz, op: 2006/10/29 14:25