Nu dan eindelijk een logboek beginnen voor mn W108. Inmiddels heb ik er al meer dan 2000 km in gereden, en zijn ontsteking en gas afgesteld. Hij rijdt nu zeker beter, maar af en toe stottert ie nog wel bij lage toeren, zowel op benzine als op gas. En heel vreemd... Er zit een schakelaar met drie standen aangesloten op de remvloeistofbakjes. Die schakelaar hangt los onder het dashboard, en hij lijkt niets te doen. Wanneer de motor dan stottert, gaat af en toe het rode lampje van de bremse branden. Maar die bakjes zitten allebei vol. Iemand een idee wat dat kan zijn ?
Het meeste werk wat ik tot nu toe heb gedaan is aan de binnenkant. Zo heb ik de dashboardverlichting gerepareerd, en een leuk lampje in de radio gemaakt (die het zelf niet doet, maar wel statische elektriciteit afgeeft), een lampje voor onder het dashboard om tijdens het rijden je telefoon te vinden
(just kidding), ik heb een versterker gekocht in China (helaas met volumeknop die steeds een ander kleurtje schreeuwt, maar vriendlief zegt dat ie de led kan saboteren), en mn oude walkman aangesloten. Wat blijkt : er zitten dikke vette boxen achterin, en omdat de koets niet is ontdreunt, kan ik bijna mn haar laten zweven op de bass. Gauw ontdreunen dus. (dat van dat haar is wel ietskes overdreven)
Verder heb ik de binnenverlichting aangepast : op de schakelaar voor de achterin-verlichting gaat nu naast dat lichtje ook de binnenverlichting voorin branden (want dat kapje was kapot, en ik vind dit eigenlijk shique'er) Nu moet ik nog een leuk plankje timmeren voor de kachel, om de boel op, en in te maken. Ik denk ook aan kleine boxjes in de zijkanten daarvan, voor de hoge tonen.
Op het moment ben ik bezig met de verwarming. Die doet het maar matig. Er komt warme lucht uit, maar nooit echt veel. Verder werkt de ventilator op 3 standen wel, maar als die aanstaat is de lucht echt niet warm meer. Ik dacht dat er misschien lucht in een slang zit ?
En binnenkort ook de olie verversen en het filter. Er zat een filter bij, (Mann Filter) met type nummer H 929X , maar in dit artikel wordt gezegd dat het niet het goede is :
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 46&t=44937Dat wordt nog een heel gedoe, ik denk het maar beter te laten doen.
Ook heb ik al op de achterbank een dutje gedaan. Alleen wel irri dat iedereen naar binnen kijkt, maarja, ik wilde een Mercedes