Goedemiddag,
Sinds een week of 2 m'n W123 op de weg. Voordat ik hem door de keuring had, de koppelingsset vervangen.
Daar kwam ik vrij forse speling tegen op de ingaand as van de bak (vanaf motor zijde). Dit was met draaiende motor ook te horen.
Het voorste deel van de bak ge-demonteerd en het lager verwijderd. Op ebay op lagercode het lager besteld. Bij binnenkomst had dit nieuwe lager (nog) meer speling dan de oude. Geen speling van een 10de millimeter o.i.d. maar echt forse speling. Dit lager draait in olie, maar dat vangt normaliter slechts zeer geringe speling op
Toch gemonteerd (het zal wel zo horen). Het was eerst redelijk, maar begint nu te verergeren.
Bij stationair hoor je hem erg rammelen, nog niet even luidt als de motor, maar het zit er niet ver van.
Nou had ik bij albers oldtimerservice een paar bakken die daar lagen gevoeld, stuk voor stuk speling.
De vraag: het klopt dat dit lager nieuw zoveel speling heeft en ze rammelen allemaal? of zie ik nog wat over het hoofd?
Het druklager / koppelingsset had ik mee vervangen het geluid doet zich alleen voor met een niet ingetrapte koppeling bij stationair toerental.