Beste Fahrers,
Ik wou even dit topic aanmaken aangezien hier al veel over geschreven en gepeinst is!
Voor ieder die een oude cassette radio heeft en deze graag wil behouden, maar toch zijn favoriete muziek wil afspelen. Zeker als je niet wil klooien met FM transmitters of cd wisselaars, is dit wel iets handigs! Die cassette adapters met AUX waren vrij slecht van kwaliteit meestal en het kabeltje was snel kapot. Ik ben beste geïnteresseerd om deze te kopen en terug mijn originele radio in te bouwen. Ik heb nu namelijk een retro caliber, dikke draaiknoppen en chroom. Alleen heeft die radio zo menuscherm wat veel te fel oplicht snachts en dit kan echt storend zijn.
Dus na enig zoeken vond ik deze cassette adapter! Het is een Bluetooth waarmee je je GSM of Ipad of noem maar op via bluetooth gewoon kan aansluiten. Geluids kwaliteit zou dus beter moeten zijn en je kan je mooie becker gewoon met rust laten en hoeft ook geen verbouwingswerken te doen wanneer je niet echt veel van electronica af weet!
Enige nadeel is dat het een batterij heeft en je deze dus van tijd tot tijd moet opladen. Het gaat gewoon via MICRO USB, dus je kan hem perfect opladen via je 12V stekker.
Mijn idee was een kleine oplader stekker te kopen zodat ik deze altijd in mijn asbak kan laten en ook kan sluiten wanneer ik hem niet nodig heb. De kabel zou ik uittrekken en in de asbak zelf steken aangezien ik niet in de auto rook.
Kan zeer ergonomisch zijn en zoals ik al zei kun je alles origineel laten en spaart het je enorm wat werk! Prijs valt ook wel mee!
Hieronder alvast een link naar de adapter en de charger, de kabel kan je natuurlijk van je eigen telefoon gebruiken of een extra kopen bij bv. Action of Mediamarkt, ieder zijn eigen geld zeg ik maar altijd.
https://www.bol.com/nl/p/ion-audio-cass ... lsrc=aw.ds
https://www.winparts.be/sensoren-elektr ... 21666.html
Misschien zijn er mensen die deze al gebruiken? Ik was er alleszins stevig aan het overwegen, misschien koop ik nog wat cassettjes erbij. Paar AC/DC cassettjes, Cypress Hill of en paar oude 70s plaatjes kan ik altijd apprecieren! En je krijgt natuurlijk de nostalgie er GRATIS bij
Veel plezier Fahrer's
Jorn