Beste Fahrers,
Ik zit met wat twijfels bij mijn wagen. Het is een 240D van 1982 met 325.000 km's op de teller. Ik heb heel veel tijd en geld al in deze wagen gestoken en heb er ook heel veel leuke tijden al mee beleefd. Hij heeft me nooit laten zitten en start altijd, zelfs bij extreme vrieskou.
Sinds een tijdje beginnen er nu enkele mankementen op te treden. Ik weet helaas niet of ik de auto zou moeten wegdoen of hem bijhouden en er extra geld in steken. Is het aan de andere kant de moeite waard hem te verkopen en er een hoop minder geld voor te krijgen?
Ik zal proberen de problemen even op te sommen;
- Rubber van de cardan is versleten en moet vervangen worden
- Achter en voor raamrubbers moeten vervangen worden.
- Vacuumlek
- Wanneer ik de dop van motorolie los op het gat leg blaast deze veel witte rook en olie uit het gat?
- Banden zijn aan vervanging toe
- Lekkage aan motor en aan automaatbak ( dit houd ik wel regelmatig in de gaten en zorg ook dat er nooit olie onder het peil staat)
De wagen start altijd en is me in al die tijd nog nooit stilgevallen, zeer betrouwbaar op dat vlak. Is er misschien iemand in de buurt (ik woon in Belgisch-Limburg) die eens met mij naar de wagen zou kunnen kijken om hem eens te evalueren?
Ik zoek heel veel op op het forum, dit is al heel handig geweest, maar soms twijfel ik ook heel hard bij de kwaliteit van mijn wagen. Ik weet niet of ik me teveel zorgen maak, of dat ik gegronde redenen heb me zorgen te maken. Ik wil gerust moeite doen voor mijn wagen te behouden, maar de vraag is of dat financieel gezien ook haalbaar is. Ik weet dat blok en autobak revisies erg duur zijn.
Iemand enige tips?
Grtzz
Jorn