De remleidingen, met name het einde ervan, waar de leiding overgaat naar de slangen naar de klauwen willen wel eens slecht zijn. Maar loop het beste de hele leidingen na, ook onder de auto kan het fout zijn.
De afdichtingen van de remklauwen kunnen lekken, het beste te zien als de klauw van de schijf af is genomen.
De hoofdremcilinder kan lekken, vaak onzichtbaar omdat hij naar de bekrachtiger toe lekt.
Bij bovenstaande situaties zou je geen “hard” rempedaal hebben als je de rem vasthoud, maar een pedaal wat wegzakt.
Al zal een speldeprik in de leiding niet makkelijk in het pedaal voelbaar zijn, maar de komende tijd wel steeds erger worden.
Kijk de leidingen/ slangen en remcilinders na, vind je niets, houd dan toch de remvloeistof met regelmaat in de gaten de komende tijd. Vul precies tot aan de max. En kijk eerst elke dag, dan wekelijks tot je ervan overtuigd bent dat je geen lek hebt.
Het zou zonde zijn als je wagen zijn neus stoot