er is nog niet veel meer gebeurd aan de trekker, heb wat veel projecten tussendoor. vorige week zondag hebben we een toerrit gereden met de Deutz club in de omgeving van hoorn was een prachtige rit met een mooie omgeving ook door kleine dorpjes waar de straten zwart stonden van de dieselrook
niet zo gek als er 32 oude trekkers door de straat rijden
de trekker op de aanhanger er heen gebracht achter mijn 6.9 en dat ging prima hij had er geen moeite mee hij lust wel een slokje denk dat die 1 op 5 rijd met deze vracht
, de trekker heeft het tijdens het rijden prima gedaan alleen liet de startmotor mij in de steek bij de tussenstop, hij bleef al wel iets plakken bij het starten maar een tikje met een hamer en dan kwam die wel los maar nu dus niet, maar gelukkig waren er genoeg trekkers om hem even aan te slepen en binnen 2 meter liep die weer en heeft die de rest van de dag gedraaid. maar een groter probleem is dat die veel olie lekt uit de achterste krukaskeerring, er lag echt een hele plas onder. nu blijk dat er een vetkoort hoort te zitten maar bij mij zit er helemaal niks omdat we dachten dat het een terugloopsysteem was. dus als ik tijd heb gaat de trekker weer door midden, koppeling, vliegwiel eraf en dan het huis wat de krukas moet afdichten eraf en eventueel aan laten passen voor een dik vetkoort dan zou het opgelost moeten zijn, en daarna de maaibalk restaureren.
tijdens de rit heb ik wel een prachtige trekker gezien waar ik deze wel voor zou willen inruilen maar moet wel veel geld bij leggen ben ik bang
is een deutz 3 cilinder diesel watergekoeld uit 1949, de eigenaar gesproken en hij had er een aantal van