Hallo medeclubleden,
Ik ben nog vrij nieuw op dit forum en heb mij nog niet voorgesteld omdat ik pas onlangs in het bezit ben van een (nog Duitse) 240D uit 1992.
Ik was van plan me pas voor te stellen als ik de auto klaar had (en waarschijnlijk duurt dat nog wel een paar maanden).
Ik ben al wel meerder malen per dag (als Semrick)op deze site te vinden en neem dan heel veel nuttige informatie tot me.
Ik zit echter met het volgende;
Als de motor van mijn auto loopt en ik draai de olievuldop los dan voel je dat er lucht (en ook olie) uitgeblazen wordt.
Ik dacht altijd dat er dan juist lucht ingezogen zou moeten worden. Of is dit bij een diesel niet zo?
Ik las op dit forum dat er ook leden zijn die lekkage hebben langs de vuldop. Zo erg is het bij mij nog niet maar ik maak me wel een beetje zorgen.
Kan iemand me vertellen of dit normaal is en zo niet, wat dan mogelijk de oorzaak is en hoe ik dit dan op kan lossen.
De auto heeft 235.000 op de teller staan en de motor draait verder gewoon heel netjes. De auto heeft ook voldoende trekkracht.
Ik heb de ontluchtingsslang die van het kleppendeksel naar het uitlaatspruitstuk loopt nagekeken maar die zit niet verstopt. Wel was het onder het luchtfilter een vette bende dus kennelijk is het al langer aan de gang. Het luchtfilter is nieuw dus daar kan het niet aan liggen. Ook binnenin het luchtfilterhuis was het niet vettig van de olie.
Ik hoor graag van jullie wat jullie er van denken.
Alvast bedankt,
Eric
uit Arnhem