[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
oud type dieselpomp : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 21:43

oud type dieselpomp

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

oud type dieselpomp

Berichtdoor driesen » 02 nov 2006, 22:36

Beste MB'ers zoals inmiddels bekend heb ik een MB W123 220D van het eerste bouwjaar 1976. Dit is nog met een trekstarter met oude inspuitpomp. Hierop zit nog de rode dop voor bijvullen olie en een handontluchtingspomp.

Mijn MB loopt uitstekend maar hij stinkt uit de uitlaat toch nog wat te erg naar onverbrande diesel naar mijn idee.
In het reservoir (onder rode dop) waar normaal gesproken tot een bepaald niveau (niveauschroef)olie in moet vult zich gedeeltelijk met diesel. Als ik de niveauschroef los draai loopt dit er weer uit. Nu heb ik het vermoeden dat er ergens een dichting lekt zodat diesel vanuit de inspuitpomp in dit reservoir terecht komt. Door het vacuum vanuit het inlaatspruitstuk wordt dit dan in de inlaat gezogen.
Herkent iemand dit? Is dit zo???
Mijn auto heeft origineel nu 160.000 gelopen en gebruikt werkelijk geen spat olie. Maar dit wil ik graag nog eens oplossen.
Welke expert helpt me??

groetjes en bij voorbaat bedankt.
Harry
driesen
 


Antwoord:oud type dieselpomp

Berichtdoor 1111 » 02 nov 2006, 23:13

Harry

Kijk even naar beneden bij techniek

Luchtfilter met olievulling
is het een en ander over geschreven
groet
arie
1111
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 293
Geregistreerd: 21 nov 2005, 20:54
Woonplaats: sondel
Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee


Antwoord:oud type dieselpomp

Berichtdoor Wiebren240D » 03 nov 2006, 00:16

hallo Arie en Harry

dat bedoelde ik nu ik kon het niet zo snel vinden
maar daar staat denk ik alles wat Harry moet weeten

groeten Wiebren Nieuwenhuis
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Antwoord:oud type dieselpomp

Berichtdoor driesen » 03 nov 2006, 09:52

Hallo mannen, bedankt voor deze info.
Ik had het verhaal helaas niet gelezen en was daarom nog niet ge"informeerd.
E.e.a is mij nu duidelijk.
groetjes,
Harry
driesen
 


Antwoord:oud type dieselpomp

Berichtdoor driesen » 03 nov 2006, 19:55

Zoewel Arie als Wiebren bedankt voor jullie advies.
Ik ben vandaag maar eens onder de motorkap gedoken en heb het oliebad luchtfilter gereinigd en van nieuwe olie voorzien.
Daarna was de dieselpomp aan de beurt.
Er zat inderdaad een koffiekopje sterkverdunde dunne olie/diesel in.
Ik heb dit helemaal leeg gezogen, weer tot boven de vulschroef met olie gevuld en de overtollige olie er uit laten lopen. Dat is weer gefikst.
Ook had ik nog steeds de nieuwe antidreunmat liggen voor onder de motorkap. Dat heb ik ook maar gelijk gedaan.
Nog een lekkage rechts voor verholpen en al met al een tevreden gevoel er aan over gehouden.
Wat wil je nog meer.
Nogmaals mensen bedankt voor jullie advies!
groetjes,
Harry
driesen
 


Antwoord:oud type dieselpomp

Berichtdoor Wiebren240D » 03 nov 2006, 21:54

hallo Harry

mooi zo een club of niet dan

maar ik kom 18-11 naar zuid-holland kom maar langs
kijk ik zo even als er nog wat aan de hand is

even kjken bij kleppen stellen daar staat alles

mvg Wiebren Nieuwenhuis tel 0620659789
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Antwoord:oud type dieselpomp

Berichtdoor driesen » 04 nov 2006, 22:48

Hallo Wiebren,
als ik even gelegenheid heb kom ik ook.
De bijeenkomst van de zomer onder de brug bij Van Dijk is me prima bevallen.
Ik vind het overigens fantastisch hoe jij de mensen van de club bijstaat en zonder belang mee laat profiteren van jouw Mercedes kennis .
Elders in dit forum stond al eens dat je een lintje verdient. Maar daar heb je geen ... aan. Ik hoop dat iemand de eerstvolgende keer (mocht ik er de 18e niet zijn) met de pet rond gaat voor een volle tank diesel.
Dan kan je nog eens naar het westen komen om je familie te bezoekn zonder dat er een horde MB liefhebbers op je wacht.
Ik hoop dat ik wat medestanders heb die er net zo over denken.
groetjes,
Harry
driesen
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 44 gasten