Dus op zoek naar een nieuwe membraan. De MD dealer kan die nog gewoon leveren voor Euro 17. Maar als je aan een carburateur gaat beginnen weet je nooit wat je allemaal nog meer tegenkomt. Dus ik wilde een compleet setje pakking en O-ringen e.d. bij de hand hebben. Uiteindelijk gevonden bij http://www.carburateurwinkel.nl
Leuk telefonisch contact gehad met de eigenaar. Het probleem is dat zelfs voor de M102 er een aantal varianten van Stromberg waren. Hij had vijf verschillende setjes liggen. Gelukkig zat ie ongeveer 6 kilometer van mijn werk. Dus een afspraak gemaakt om even langs te komen met wat carburateur onderdelen om de juiste ringen en pakkingen uit te zoeken. De membraan is overigens wel hetzelfde voor al die varianten.
Zo ziet het er allemaal uit voor je begint:
- P7234188.jpg (1.24 MiB)
Bovenste dekseltje en bovenkant carburateurhuis losgehaald (allebei slechts drie boutjes)
- P7234189.jpg (1.42 MiB)
Wel duidelijk wat het probleem is/was:
- P7234191.jpg (1.36 MiB)
Alles weer schoon en gepoetst, onderdelen en demperolie stand by!
- P7254195.jpg (1.11 MiB)
Het onderhuis van de carburateur met alle aansluitingen, stangetjes, slangen e.d. kan gewoon aan de motor blijven zitten.
- P7254199.jpg (1.35 MiB)
Olie erin, demietje erin, starten en rijden maar! Ondanks dat ik altijd vond dat de motor al netjes draaide maakte de nieuwe membraan toch een behoorlijk verschil. Draait nu veel mooier stationair, geen geschok meer.
- P7254201.jpg (1.2 MiB)
- P7254202.jpg (1.35 MiB)
Let dus even op welke onderdeeltjes je haalt, er is nogal wat verschil. Het goede nieuws, er is ongelofelijk veel geschreven over het onderhouden en afstellen van Stromberg carburateurs. Ik had deze Nederlandse instructies al een tijdje geleden gevonden (hier op het forum wellicht, weet het niet meer)
- P7254196.jpg (1.07 MiB)
Jeroen