Hallo Luke,
Mooi dat je tankmeter het weer doet, dan heb je eer van je werk toch? Ze worden wel erg vies van binnen hé
.
Ik vind het wel vreemd dat je het hebt gered met alleen de "deksel" van de vlotter af te halen. Je kunt namelijk de aluminium buis rechtstandig van het overige deel aftrekken zodat het gehele instrument zichtbaar wordt.
Ik heb recentelijk nog een tweetal vlotters gedemonteerd welke dezelfde klacht hadden. Wat mij, bij beide vlotters, opviel was dat de ijzeren geleidestangetjes van de eigenlijke vlotter behoorlijk verroest waren waardoor de vlotter niet meer goed kon glijden langs de al genoemde stangetjes. Daardoor ontstaat een "onrustige" meter. Ik heb 1 tankvlotter weten te redden door de stangetjes zo goed mogelijk schoon te schuren en vervolgens te polijsten. De andere was niet meer te redden omdat de stangetjes bijna door geroest waren. Voor deze meter ben ik op zoek naar andere stangetjes welke ik dan ga monteren. Mijn plan is om roestvaststalen stangetjes te gebruiken dan ben ik meteen van het roesten af.
Wanneer je probleem weer (nog) optreedt dan adviseer ik je deze manier ook te proberen. Gezien de geschiedenis van je wagen verwacht ik toch verroeste stangetjes.
Groeten, Pieter