[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Na backfire alleen nog op benzine M110 blok : LPG Specifiek - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 21 nov 2024, 19:43

Na backfire alleen nog op benzine M110 blok

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent LPG hier verzameld hebben staan.

Re: Na backfire alleen nog op benzine M110 blok

Berichtdoor Coupe280 » 22 sep 2018, 14:01

Wat ik nu begrijp heb jij een automatische benzine /LPG omschakeling systeem.
Het is erg eenvoudig om dat om te bouwen naar een gewone handbediend systeem.
In mijn beleving heeft dat veel meer voordelen zeker bij een k jetronic.
Een backfire is zeker ook niet uit te sluiten bij een automatisch systeem.
Bij handbediend systeem kun je beter zelf bepalen hoeveel LPG als je op gas wil starten wil in spuiten.
Als je je er een beetje in verdiept kun je makkelijk zelf aan sluiten.
Coupe280
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1423
Geregistreerd: 16 apr 2006, 15:55
Woonplaats: Prov. Overijssel
Roepnaam:
Type wagen: 280C
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Na backfire alleen nog op benzine M110 blok

Berichtdoor Wietse » 01 okt 2018, 10:03

Hij doet het weer!
relais was niet goed aangesloten en er ontbrak een draadje. verder was alles goed. kosten vielen mee.
Het stromende geluid was dus benzine wat door de doseur blijft stromen wanneer die op contact staat. Dit mag uiteraard ook niet maar staat los van LPG.
Dus op de plank een nieuwe reserve verdamper type 2010. en revisie setje. Nu maar weer eens kijken hoe het verder gaat.
Avatar gebruiker
Wietse
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1110
Geregistreerd: 13 jun 2011, 13:58
Woonplaats: Dordrecht
Roepnaam:
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Na backfire alleen nog op benzine M110 blok

Berichtdoor Wietse » 09 jan 2019, 12:14

Ik ben er weer , met een vraag. op LPG al een poosje geen problemen meer, maar nu op benzine.
Soms bleef de doseur brandstof geven met contact aan, en soms werkte het zoals het hoort. Maar nu met koude motor wil die niet starten op benzine. Die benzine pomp pompt niet voor 1 a 2 seconden.

het verhaal vooraf, vorige week dus niet starten op benzine en wel op gas. brandstof pomp gemeten of die stroom krijgt, en draait, wil wel een tikje geven maar niet druk opbouwen met contact aan. later bleek dat ik dus zonder benzine zat, stom maar ja. 10 liter benzine erin en starten maar.

Maar nu start die niet, wel op gas en kan gewoon overschakelen naar benzine even later als die warm is. Denk dus dat het in die doseur zit, ( spinnenkop) Hij bouwd die druk niet op. stekkertje aan de luchtweger werkt.

nu is mijn vraag, hoie werkt die brandstofpomp/ spinnenkop met druk opbouwen.
Avatar gebruiker
Wietse
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1110
Geregistreerd: 13 jun 2011, 13:58
Woonplaats: Dordrecht
Roepnaam:
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Na backfire alleen nog op benzine M110 blok

Berichtdoor RD500sec » 10 jan 2019, 16:31

het brandstofpomprelais zorgt ervoor dat de pomp bij het op contact zetten even (ca, 2 sec.) draait.
bij het starten , draaien op de startmotor krijgt het BPR ontstekingspulsen van de verdeler (TD signaal), deze zullen te zwak zijn, hier is in voorzien door ook de pomp n deze situatie via het BPR (gestuurd door startmotor) van spanning te voorzien.
tijdens bedrijf wordt de pomp via het BPR gevoed, aangestuurd door de verdeler, klem TD, zolang de motor loopt, bij afslaan valt ook de spanning op de pomp weg door uitblijven van TD signaal.

Bij jou lijkt mij het BPR verdacht, maar zeker ook de pomp, gezien het droog lopen, daar kunnen ze slecht tegen.
Meet eens de stroom die de pomp opneemt, een nieuwe neemt ca 7 ampere.

de brandstof verdeler lijkt weinig mis mee, aangezien hij rijdend wel is over te schakelen.

hoe goed zijn accu en dynamo?
heb je de zekeringkast recent nog bekeken?
Met vriendelijke groet, Richard
RD500sec
Technisch adviseur
Technisch adviseur
 
Berichten: 1315
Geregistreerd: 03 okt 2014, 17:25
Woonplaats: gemeente Schagen
Roepnaam:
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Na backfire alleen nog op benzine M110 blok

Berichtdoor Wietse » 14 jan 2019, 12:40

Hoi Richard, ik heb alles zover ik kan doorgemeten, denk toch dat mijn tank niet leeg was. De stuwklep hapert/ zit net af en toe een beetje vast. Dus die ga ik morgen opnieuw centreren. Poosje geleden nog een klein plofje gehad met starten. ( voordat ik een werkende hulpluchtschijf had gemonteerd, ) Toen alles weer nagelopen en bleek dat 1 stroomdraadje niet echt vast zat bij de bobine, Ik heb nog een andere complete reserve luchtweger en die stuwklep hapert niet. En als de huidige stuwklep problemen blijft geven dan bouw ik alles over,

en zo blijf je lekker bezig.
Avatar gebruiker
Wietse
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1110
Geregistreerd: 13 jun 2011, 13:58
Woonplaats: Dordrecht
Roepnaam:
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Vorige

Keer terug naar LPG Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten