Ik heb ook blaasjes
(Die zitten tegen een sierstrip aan. Ik heb de blaasjes 'open' gemaakt en flink geschuurd. Bleek nog niet doorgevreten (ik heb ze afgelopen zomer behandeld en ik zie nog nix verder), maar ik kan niet onder de sierstrip kijken. Weet iemand hoe sierstrippen op de auto zitten? Of verschilt dat per strip?
trwns: het is volgens mij wel zinnig om een antiroest middel te gebruiken als primer. Owatrol is daar heel geschikt voor, maar er zijn nog zat andere middeltjes. Ik heb bijv. bij de halfords wat gekocht en dat zit er nu dus 3/4 jaar op
Spuiten is een vak. Als je echt heel mooi spuitwerk wilt hebben zou ik het niet zelf doen. Eigenlijk moet je er ook een stofvrije ruimte voor hebben. Neem je met wat minder genoegen, dan kun je altijd wat proberen. Hele kleine plekjes kun je ook wegstippen natuurlijk.
Mijn ervaring met wegwerken van roest is niet positief. Meestal sta je een jaar later met dezelfde blaasjes te klooien. Ik heb een auto gehad die wel wat roest had en ik heb dat aangepakt. maar na een jaar was ie doorgeroest, ondanks schuren polijsten, antiroesten, polyester, spuitwerk. Hij rotte gewoon onder mijn kont vandaan. Koop dus nooit een ford.
<br><br>Bericht gewijzigd door: BenzBaas, op: 2006/04/14 13:41