Vandaag de W123 m115 maar eens van nieuwe puntjes, condensator rotor en bougies vervangen en wat kleppen gesteld. Had ook een verdeelkap besteld maar bleek niet de juiste te zijn ( heb degene met de zaagtandjes, zijn de zaagtandjes over te zetten, of beter een andere kap bestellen?)
De oude puntjes waren volledig opgebrand, vandaar maar eens een set verse erin. Bij gebrek aan een stroboscooplamp eerst maar eens op .40 gezet. Starten deed ie niet. Toen op ca .30 en starten lopen. Volgens mij reed ie weer als vanouds:-) omdat ie af en toe wat plofte ook de klepspeling even gecheckt en een aantal kleppen wat ruimer moeten stellen. Bij een paar kleppen is er geen beweging meer in de stelschroef te krijgen ook niet met veel kracht. Aangezien de speling ca 0.05 te strak stond het voor nu maar even gelaten. Iemand een idee hoe dit losser te krijgen is?
Nieuwe bougies er in, blijkt er bij 1 een helicoil te zijn geplaatst die meekomt met de bougie, ook daarin ga ik me binnenkort eens verdiepen. Op zich kan de bougie nog wel even maar heb ze liever allemaal vers.
Rijden leek ie weer net iets beter dan voorheen te doen al twijfel ik nog of ik de ontsteking bij een garage zou laten afstellen voor de zekerheid. Iemand enig idee hoelang men daarmee bezig is en of dit een kostbare aangelegenheid is?
Wat binnenkort?
Een brug huren en wat vliegroest van de bodem verwijderen en behandelen tegen de roest.
De remklauwen verwijderen en zuigers schoonmaken, er blijft zo nu en dan wat hangen( piepen)
Dat was t voor vandaag,
Groeten Guido