John het staat goed dat dak
ik heb nog een leuk projectje gehad vorige week, het is een jeep die voor een dinitrol behandeling kwam, maar er bleek toch een aardig gaatje in een chassisbint te zitten, dat is ook niet zo gek als de bint helemaal vol zit met zand en zand houd lekker water vast en dan gaat het hard. het heeft dan ook geen zin meer om er een stukje plaat in te lassen, de bind is 4 mm dik maar op die plek was die nog 1 mm en stond op het punt om te breken
het gekke is dat toen ik het rotte eruit had dat de rest van de bind en de andere kant er nog prima uit ziet. maar voordat ik het kon repareren moest een gedeelte van de ophanging los, de steun van de ophanging voor een gedeelte weghalen en een stuk van de steun waar de carrosserie mee vast zit aan het chassis weghalen. en het was best een hoop werk voordat alles weer schoongeslepen was zodat het nieuwe staal er weer in kon, want 4 mm dik breekt en buig je niet zo makkelijk, aan alle randen heb ik een flinke schuine kant geslepen zodat je verder in kan branden met het lasapparaat hij moet natuurlijk goed doorgelast zijn.