Het is nu 23 nov 2024, 18:55
Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
door MarceldB » 04 nov 2006, 14:47
Er is roest ontstaan tussen het plaatwerk en het 'bakje' van de tankopening. Dat bakje zit gelijmd/gelast tegen het plaatwerk en precies op de rand is het gaan roesten. Dat roest is zoveel mogelijk verwijderd en met Noverox behandeld. Maar hoe krijg ik fatsoenlijk, zonder lassen, dat gat dicht?
<br><br>Bericht gewijzigd door: Marcel den Butter, op: 2006/11/04 13:48
-
MarceldB
-
door Topasbrauner » 04 nov 2006, 17:11
Waarom zonder lassen Marcel?
Maar enfin, je kunt het dichtmaken met polyester matje en plamuur. Maar dat is niet een duurzame oplossing.
Soms kun je niet anders, bij mijn topasbraune waren de waterafloopbakken waar de motorkapscharnieren in vallen totaal verrot. Dat heb ik ontroest, daarna omvormer gebruikt en toen mooi met matjes het model er weer in gelegd. Daar konden we (Rob Holewijn en ik) gewoon niet bij met lassen. Het zit nu nog perfect, maar voor hoelang geen idee. Wat eronder ontstaat kan ik nu ook niet zien, dus wie weet is de ellende aanzienlijk.
-
Topasbrauner
-
door MarceldB » 04 nov 2006, 17:36
Misschien is lassen het beste. Ik kan zelf niet lassen, dus ben afhankelijk van anderen.
Misschien moet ik maar eens een lascursus volgen.
-
MarceldB
-
door bluemoon me » 05 nov 2006, 17:45
ik heb eveneen pm gestuurd.
gr Bram. ut Limburg.
-
bluemoon me
-
door MarceldB » 05 nov 2006, 18:33
-
MarceldB
-
door Bemerbenz » 05 nov 2006, 19:59
-
Bemerbenz
-
door Pieter » 05 nov 2006, 21:55
-
Pieter
-
door nik » 05 nov 2006, 21:59
Beste Marcel,
Ik zou als ik jou was even wat info inwinnen bij bepaalde scheepswerfen of andere instanties die ook kunnen lassen.
Mijn ervaring is daarmee dat er heel capabele mensen rond lopen die zeker een oplossing weten voor jou probleem.
Ik ben zelf 'vroeger' lasser geweest en heb daar ook de ervaring weg gehaald, deze mensen hebben met dunne plaat staal ook ervaring. Maar wat ik zeg, je moet wel even wat info inwinnen bij bepaalde bedrijven.'Liefst kleine bedrijfjes'.
Hier zitten meestal nog wat 'óude werknemers'die zo'n uitdaging nog wel willen aangaan. En dat voor een paar centen, want veel las werk is het niet. En de afwerking is zelf wel te doen.
Ik wens je veel succes!!!!;)
Groeten uit Friesland. Nieky.
-
nik
-
door MarceldB » 05 nov 2006, 22:00
-
MarceldB
-
door Pieter » 05 nov 2006, 22:01
zeker geen slecht idee Marcel...
mijn schooonvader heeft een lasapparaat staan, ik zou het best willen leren zodat ik onze Mimosengelbe zelf kan fixen op den duur...moet echt wat plaatwerk aan gebeuren
-
Pieter
-
door Jamal » 05 nov 2006, 22:09
Niet om jullie te ontmoedigen.....maar "even" leren lassen zit er echt niet. Het is een vak apart en vereist heel veel oefenen!!
-
Jamal
-
door MarceldB » 05 nov 2006, 23:21
Dat geloof ik. Maar je moet ergens beginnen, niet waar? En je kunt, net als klussen voor in huis, beginnen met laswerk bij auto's van vrienden/familie enz.
-
MarceldB
-
door bluemoon me » 05 nov 2006, 23:29
voor Marcel,
Het is soms jammer als de techniek niet zo werkt als je zou willen. Voor jou probleem had ik de volgende optie.
De vulbus van de benzine losmaken van de tank en dan kan je erbijkomen volgens mij. Dan een plaatje ijzer 1,5mm buigen in de vorm die je moet hebben en vertinnen. Dan de roestrand eveneens vertinnen. Dus eerst blankmaken. en dan het plaatje vastsolderen.
Daarna zou ik kiezen voor vulplamuur.
mischien is dit een optie.
gr Bram
-
bluemoon me
-
Keer terug naar Carrosserie & Exterieur
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 17 gasten