De panne kwam door een overbelaste slang,die begon te scheuren. Ik heb vermoedelijk toch iets te hard te berg opgereden, de motor trok het wel. Maar de temperatuur liep snel op en ik kon niet omdraaien tot die parkeerplaats. Toen kookte de boel al.
Misschien een idee om de automaat in z'n twee vast te zetten en dan de berg op?
Suggesties iemand?
Achteraf (jaja) had ik beter meteen naar beneden moeten rijden, de koeling wordt dan goed geholpen door de rijwind. Ik heb echter ter plaatse de motor laten draaien en voorzichtig de druk eraf gehaald, doek in de hand en opendraaien van reservoir druk loopt spetterend op en daarna, ook met lopende motor, water er weer bij. Daarna nog doorgeklommen tot de gletscher.
De scheur zat in een stuk slang tussen thermostaat en motor; lastig bij komen. Wij zijn nog een dag door gereden al water bijvullend maar dat ging niet echt best. Vanuit Italië naar Oostenrijk waar de dichtsbijzijnde Mercedesgarage was.
Bij de Mercedes garage werd meteen:whistle: (wir haben jetzt Mittagspause bis halb zwei) geholpen, ze konden een dat stuk bestellen en dat dan overmorgen erin...
Na overleg met de "Meister" (chef werkplaats) is er een groter stuk op maat gesneden en met met 2 slangklemmen vast gezet, dat zit er nog steeds in.
Thuis gekomen bij mij garage is de thermostaat vervangen, die ging niet helemaal open, tja nooit last van gehad in ons platte landje ook niet met hogere snelheden (140km/u).
De volgende bergrit (Vaals?
) moet uitwijzen of er nog problemen zijn, de radiator kan ook nog een oorzaak zijn, we zien wel. Als ik meer weet lezen jullie dat wel.
Groeten, ook aan Bea, 2m1.