Meer als een week in bezit en 1200km verder dan is het tijd voor een logboek.
De meesten zullen deze auto wel kennen.
Wilde al langer een W115 voor erbij en was al langere tijd opzoek, via het forum hier ben ik deze gele W115 tegen gekomen.
Heb opzicht altijd Mercedes gereden en mijn dagelijkse auto een s124 300 turbo waar ik een kleine 1000km per week mee rijd mag vanaf nu gaan minderen, opzicht zonde als je de teller zo hard ziet bij tellen op 8 maand 35.000km. Inmiddels 312.800km dus dat moest worden geremd. Kwa onkosten 0 aan gehad maar het gevoel wil ook weer iets anders.
Zit nu dagelijks in de W115 en dat is geen straf, oordopjes in en genieten op de rechterbaan.
Auto komt uit Duitsland en is in 2013 ingevoerd.
Onderhoud en kmstanden allemaal netjes bij gehouden waardoor de originele kmstand 187.600km logisch is verklaard.
Bij klasseklasiek heb ik de auto kunnen bekijken en akkoord gegeven dat ik deze auto wil.
Bij aanschaf had ik geen alarmlichten, geen radio , geen binnen verlichting , en geen werkende klok.
Ook telde hij plots geen KMS meer erbij toen ik na huis reed, ritje van 180km dus moet ik erbij tellen.
Bij thuis komst op onderzoek gegaan en eerst de teller gedemonteerd om te kijken wat de oorzaak was, was snel te zien het grijze tandwieltje had geen grip meer op het asje, met secondelijm heb ik gemaakt.
Zekeringkast misde ik een zekerening , aangezien dat de rest er slecht uit zag heb ik alles vernieuwd Inc de zekering wat er niet in zat.
Door dat werkte de radio , alarmlichten en binnenverlichting weer en het beruchte klokje in de teller doet het ook weer.
Gisteren heb ik de auto een beurt gegeven, niet letterlijk
en kwam er achter dat er rode koelvloeistof in zat..., Zo jammer vinden oude autos echt niet fijn. Dus eruit gelaten en het hele systeem 3x gespoeld met soda en water.
Bij de dealer 1op1 antivries gehaald en hij snort er lekker op los nu.
Olie in de dieselpomp ook ververst en die was al aardig dun gemengd met diesel, niet goed.
Voor de rest is het starten en dieselen enkel bij zonnig weer of bij droog weer. Bij mij staat hij zoals ook de s124 droog
binnen.