Beste Forumgenoten,
Er is al veel geschreven over onderhoud aan verstuivers en ik heb mij al redelijk ingelezen.
Ik twijfel ook al een tijdje om mijn verstuivers te controleren op openingsdruk en sproeibeeld. Ik zou die gelegenheid meteen aan willen grijpen om mijn compressie te meten.
Mijn 200D heeft 168dkm gelopen maar ook ~21 jaar stil gestaan (vanaf 1997 tot ongeveer 1 jaar geleden). Doet alles wel netjes volgens specs, al heb ik het gevoel dat hij iets minder kan roken. Ook vind ik het een fijn gevoel om te weten dat alles goed zit.
Ik vroeg mij af waar je gewoonlijk de stelplaatjes vandaan haalt mocht de openingsdruk niet tussen de 115 en 120 bar zitten? Zijn deze bij de dealer verkrijgbaar of beter op een andere manier?
Mocht het nodig zijn om mijn nozzles te vervangen, dan heb ik volgens mij de DN0SD220 nodig volgens EPC, al lees ik ook verhalen dan men er moderne instopt, zelfs nozzles voor een W124.. Natuurlijk gaan er ook meteen nieuwe brandplaatjes in.
Ik heb de beschikking over een verstuiver tester, echter niet over een geschikte compressie meter. Laatst ben ik hier eens voor gaan kijken, maar vond de kwaliteit van een betaalbare compressietester matig/niet erg overtuigend.
Wellicht is er iemand in (de buurt van) zuid holland een compressie meter te leen/huur heeft?
Graag hoor ik jullie adviezen.