Hoi. Ik heb gisteren een Mercedes 230E wit gekocht. Ik vind het uiterlijk geweldig. In het wit, want als ik hem opknap wil ik hem in gaan zetten als trouwauto. Ik heb alleen niet zoveel verstand (nog niet). Er is werkelijk waar alles kapot aan, maar daar was de prijs maar. Morgen hoor ik of ik hem lekker rijdende moet houden omdat hij te rot of zo is, of dat ik mijn geld erin moet steken en het een pareltje wordt. Ik heb een aantal algemene vragen. Ragen over hoe het dak open kan en een hoop andere zal ik stellen in het juiste plekje op dit forum.
1. Heeft de W123 230E uit 1982 toevallig centrale deurvergrendeling? Knoppen gaan pas omhoog als je de deur open doet. Lijkt me alsof ze allemaal open horen te gaan als je het bestuurdersportier opent.
2. Heeft de snelheidsmeter en de rest van het dashboard verlichting? Reed gister naar huis en zag niets. Ja... de knoppen van handrem etc linksonder die deden het.
3. Hoort bij het openen van een portier het lichtje midden voor in het plafond aan te gaan? Zo ja dan is die kapot. Hij heeft drie standen. Ik denk aan, alleen bij open portier en uit. Alleen als je hem op aan zet gaat hij aan.
4. Dat olie metertje op je dashboard. Waar moet die op staan? Die doet het. Km’s lopen alleen niet op Inc dagteller niet.