Het wordt op prijs gesteld als ik mij hier even voorstel, bij deze. Geboren in 1966 in nijmegen, had de huisarts een grote zwarte Mercedes 'heckflosse'.
Aanvankelijk was ik meer met bromfietsen in de weer, versnellings-Puchs en -Tomossen. Prachtige voertuigen maar helaas door de fijnstofgekte afgedankt.
Mijn eigen eerste Mercedes kwam toen ik een 207D camper uit 1980 kocht in Breda, voor 250 euro. Hier heb ik samen met een vriend -Hanomag restaurateur- een motor uit een G-type Mercedes ingebouwd. Hoewel de camper volledig roestvrij is, komt hij niet door de apk, vanwege afspraken tussen garagebedrijven en de overheid om geen oude diesels meer op de weg te laten.
Nederland is sowieso geen autoland, maar een ambtenarenland.
Amerika dus, waar je met een botsauto de weg op mag.
Hier heb ik een Mercedes 300D gekocht; auto uit 1977, motor uit 1975. Heb stuurbekrachtiging ingebouwd. Na enkele weken wilde de versnellingsbak niet meer werken. Ben nu druk met het inbouwen van een andere die ik voor 100 dollar kon kopen. Mocht ik wat tijd overhouden, dan ga ik de oude bak proberen te restaureren, om ervan te leren, en 'keep them rolling'.
Mocht je in de Californische delta zijn, je bent welkom op ons schip 'Playhouse', een 'Tollycraft' motorcruiser uit 1963.