Het is nu 23 nov 2024, 17:30
Alle techniek van de Heckflosse, Ponton, Pagode, en ouder (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.
door AlbertD » 14 mei 2019, 21:00
Beste forumleden,
Ik ben benieuwd naar de gedachte achter het volgende:
Voor de Heckflosse staat een aanhaalmoment genoemd voor de onderste moer van de schokdempers achter. Waarom alleen voor de achterste en de onderzijde, en niet voor bijv. de voorste schokdempers?
De voorste zet je 'gewoon' vast?
Bvd Albert
-
AlbertD
- Fresh Boarder
-
- Berichten: 29
- Geregistreerd: 23 okt 2016, 12:29
- Woonplaats: Emmeloord
- Roepnaam:
- Type wagen: Heckflosse
- Bouwjaar: 1964
- Automaat: Ja
- LPG: Ja
door Weizengelb » 16 mei 2019, 19:54
Hoi Albert,
Inderdaad zou ik deze gewoon vastzetten, met een veerringetje erbij.
Dit geldt eigenlijk ook voor de achterzijde, inderdaad vreemd als hier wel een aanhaalmoment voor is vastgelegd, deze is tenslotte alleen als borging zodat de schokbreker niet van het stangetje schuift.
Groeten Math
Das Beste oder Nichts!
-
Weizengelb
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 2689
- Geregistreerd: 20 jan 2006, 13:38
- Woonplaats: Eindhoven
- Roepnaam:
- Type wagen: 220D
- Bouwjaar: 1972
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door RD500sec » 19 mei 2019, 11:29
Voor elke bout, moer is een aanhaalmoment te vinden en wel in de Din norm, de Duitse industrie norm.
Als er bouten en moeren zijn die daarvan afwijken, zal het werkplaatshandboek deze specifiek noemen.
Met vriendelijke groet, Richard
-
RD500sec
- Technisch adviseur
-
- Berichten: 1315
- Geregistreerd: 03 okt 2014, 17:25
- Woonplaats: gemeente Schagen
- Roepnaam:
- Type wagen: 230TE
- Bouwjaar: 1982
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
Keer terug naar Techniek
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten