Precies over een maand ga ik weer een mooie lange reis maken naar Oostenrijk en Italië met de W123 230, dus het wordt hoog tijd om de auto klaar te gaan maken en bepaalde zaken aan te pakken die altijd nog moesten gebeuren. Ik ga overigens ook een reisverslag doen als hier interesse voor is. Ik heb gemerkt dat er namelijk sinds mijn reportage over pech in Oostenrijk (een jaar geleden) niemand hier meer iets heeft toegevoegd, dus ik weet niet of het zin heeft.
De volgende zaken worden aangepakt:
-Repareren van het waterpomphuis. De waterpomp zit nog altijd met één boutje minder vast sinds het drama in Oostenrijk. Mijn excessieve gebruik van loctite heeft kennelijk gewerkt.
-Vervangen vlotterkamer carburateur. Deze is lek, waardoor er kleine hoeveelheden benzine lekken. Daarnaast ook bijstellen van de afstelling.
-4 nieuwe banden (Vredestein Sprint Classic met wangbescherming. Een wat duurdere band met ongeveer 95€ p.s., maar het profiel is precies waar de auto in 1976 op geleverd zou zijn en dat is het voor mij waard.)
-Schoonmaken/vervangen tankvlotter
-repareren achterruitverwarming. 2 lijnen zijn doorbroken.
-Inbouwen originele NOS armsteun (precies in de goede uitvoering MB-Tex Moosgroen)
-Vervangen raamgeleiders tegen windgeruis, ook deurrubbers voorzijde(NOS gevonden, dus die moeten passen)
-Eventueel vervangen radiateur. Heb vorig jaar gemerkt dat als ik na een lang stuk rijden in de file kom dat de temperatuur aardig oploopt. Misschien dat een nieuwe radiateur de oplossing is. Is nog de eerste dus hij kan vanbinnen natuurlijk deels dichtgeslibd zijn.
-Grote beurt + Kleppen stellen
-Vervangen middendemper, deze lekt namelijk en ligt ook los in de huls.
-Vervangen kabel van remklauw naar motorruimte voor slijtage-indicatie. De huls is helemaal vergaan.
-Centrale vergrendeling lekt sinds kort ergens, ga ik ook nakijken
-Repareren mechaniek dashboardkastje. Hij sluit niet meer uit zichzelf. Waarschijnlijk de veer gebroken.
-inbouwen nieuwe luidsprekers (Komt in Becker topic, ben wat laat
)
-Grote poets en schoonmaakbeurt
Ik houd jullie op de hoogte met een mooi geïllustreerd verslag!